همزمان با سفر علیزاده افتتاح شد؛ چندین پروژه در استان مرکزی

پایگاه خبری DA1news: عوض علیزاده مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سفر یکروزه خود به استان مرکزی ضمن بازدید از بخش های مختلف کشاورزی استان مرکزی در مراسم افتتاح پروژه های این استان شرکت کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، علیزاده از پایانه صادراتی گل و گیاه محلات، دهکده گل محلات و شرکت تعاونی گل و گیاه محلات و طرح پرورش یک میلیون قطعه ماهی زینتی در شهرستان خمین بازدید به عمل آورد.

بازدید از پایانه صادراتی گل و گیاه محلات


با حضور عوض علیزاده مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، سليمي نماینده مردم شریف شهرستان محلات، مهندس صفری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی و هیئت همراه از سازه پایانه صادراتی گل و گیاه محلات بازدید بعمل آوردند.
پایانه صادراتی گل و گیاه شهرستان محلات پیشرفت فیزیکی 90 درصدی رسیده و نیازمند تجهیز است .
سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در راستای حمایت از تولیدات صارداتی برنامه‌های ویژه‌ای دارد که یکی از آنها توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای است و تولید گل و گیاه زینتی یکی از ارقام تولیدی توسط گلخانه‌هاست.

استان مرکزی دارای رتبه دوم تولید گل‌های شاخه بریده در کشور و صاحب رتبه اول کیفیت و تنوع گل است و در این راستا به منظور توسعه فعالیت‌ها برنامه‌ریزی لازم انجام گرفته است .

بازدید از دهکده گل محلات و شرکت تعاونی گل و گیاه محلات


بازدید مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی وزارت جهادکشاورزی، مهندس صفری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی و خالقی مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی از دهکده گل محلات و شرکت تعاونی گل و گیاه محلات

شرکت تعاونی گل و گیاه محلات از سهام داران صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی بوده و دارای ۸ هزار مترمربع فضای گلخانه ای و ۷ هکتار پرورش گل‌ در فضای باز می باشد که سالانه ۳ میلیون گیاهچه در این مجموعه تولید و روانه بازار مصرف می شود.

همچنین برای ۴۵ نفر به صورت مستقیم در این شرکت ایجاد اشتغال شده است.

طرح پرورش یک میلیون قطعه ماهی زینتی در شهرستان خمین افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، همزمان با دهه مبارک فجر طرح پرورش ماهیان زینتی با ظرفیت یک میلیون قطعه ماهی در روستای ورآباد شهرستان خمین افتتاح شد.

با حضور مهندس علیزاده مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی وزارت جهادکشاورزی استان مرکزی و مهندس صفری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی، فرماندار خمین و مسئولان این شهرستان واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در روستای ورآباد به مناسبت دهه فجر افتتاح شد.

ظرفیت تولید سالانه این مجتمع یک میلیون قطعه ماهی زینتی است که موجب اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ۶۳ نفر از بومیان شهرستان خمین شده است.

واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در مجموع با سرمایه گذاری ۵۰۰۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید که مبلغ ۴۵۰۰۰ میلیون ریال آن آورده سرمایه گذار و ۵۰۰۰ میلیون ریال نیز از محل تسهیلات بانکی است