برنامه های صندوق بیمه کشاورزی در جهت اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها

پایگاه خبری Da1news: مدیر امور بیمه ای صندوق بیمه کشاورزی گفت: یکی از اقدامات مهم صندوق بیمه، برنامه‌ها و حمایت‌هایی است که از کشاورزی قراردادی انجام می‌دهد و تقریبا تمام این طرح را تحت پوشش دارد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی،گفت: این صندوق از بیمه طرح ها و سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی در بخش کشاورزی حمایت می‌کند.

نوری توضیح داد: یکی از اقدامات مهم صندوق بیمه، برنامه‌ها و حمایت‌هایی است که از کشاورزی قراردادی انجام می‌دهد و تقریبا تمام این طرح را تحت پوشش دارد وتسهیلات و خسارت‌های مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است؛ از جمله اینکه حق بیمه افراد بیمه گذار را زمان برداشت محصول و در پایان کار اخذ می‌کند تا بخشی از نیاز به سرمایه در گردش تولیدکنندگان به این شکل تامین می‌شود. در این زمینه‌ها انجام بیمه تماما مکانیزه و بدون مراجعه کشاورزان انجام می‌گیرد.

جهش تولید در دیمزارهای کشور

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: طرح بزرگ دیگری که در وزارت جهاد کشاورزی در حال اجرا است و صندوق بیمه برنامه‌های بسیار خوبی برای آن دارد، طرح «جهش تولید در دیمزارها» است که امسال در صندوق بیمه تقریبا 1.8 میلیون هکتار یعنی حدود44درصد سطح زیر کشت طرح جهش تولید در دیمزارها را برای محصولات مختلفی که در این طرح زیر کشت قرار می‌گیرند را پوشش داده است. البته اجباری برای بیمه کشاورزان نیست؛ اما هر تعداد از کشاورزان که متقاضی باشند این بیمه انجام می‌شود.

تنوع بیمه‌ای در صندوق بیمه کشاورزی

مدیر امور بیمه ای صندوق بیمه کشاورزی گفت: صندوق بیمه طیف بسیار گسترده‌ای از انواع فعالیت‌های بخش کشاورزی را تحت پوشش بیمه‌ای دارد و این فعالیت‌ها را با شکل‌های بسیار متنوع تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد تا اگر به این فعالان خساراتی وارد شود، نگران سرمایه خود نباشند.

50 محصول در 5 سال

نوری توضیح داد: در طول 35 سال از عمر صندوق بیمه حدود 150 محصول تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، اما در مدت همین 5 سال اخیر حدود 50 محصول به این مجموعه اضافه شده که نشان از رشد 30 درصدی در 5 سال دارد. با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای و نیروی تخصصی و اجرایی، این پیشرفت‌ها حاصل شده است.

وی افزود: تنوع طرح‌ها باعث شده که بهره‌برداران گزینه‌های مختلفی برای بیمه محصولات خود داشته باشند.

تشکل‎ها، طرف هماهنگی صندوق بیمه کشاورزی

مدیر امور بیمه ای صندوق بیمه کشاورزی عنوان کرد: یکی از مواردی که به‌صورت جدی در صندوق بیمه کشاورزی دنبال می‌شود، این است که تمام برنامه ‎ها با هماهنگی و مشورت تشکل‌های مختلف بخش کشاورزی انجام می‌شود و در موارد مختلف نظرات آنها مدنظر قرار خواهد داشت. انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و اصناف مختلف مورد مشورت قرار دارند و نظرات آنها در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ می‌شود تا بیمه‌های کارآمدی را داشته باشیم.

لزوم حمایت از صندوق بیمه کشاورزی

نوری گفت: با توجه به اینکه قیمت محصولات افزایش زیادی را تجربه کرده است لازم است که حمایت‌های بودجه‌ای لازم از بیمه کشاورزی انجام گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *