مهاجر: استفاده بهینه از کودهای پایه موجب عملکرد خوب در محصول گندم شده است

پایگاه خبری Da1news: معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد؛ امسال خرید تضمینی محصول راهبردی گندم با وجود خشکسالی سراسری به ۹ میلیون تن برسد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت امروز در آیین آغاز به کار واحد تولید کود سولفات پتاسیم در شهرک صنعتی چرم‌شهر مشهد گفت: در حالی که سال گذشته خرید تضمینی گندم از ۷.۵ میلیون تن گذشت امسال با وجود خشکسالی سراسری خرید این محصول راهبردی تا ۹ میلیون تن پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: خرید این محصول راهبردی تاکنون از مرز ۵.۵ میلیون تن در کشور گذشته و همچنان ادامه دارد.

مهاجر ادامه‌ داد: استفاده بهینه از کودهای پایه از جمله پتاسه و ازته موجب عملکرد خوب در محصول گندم در شرایط خشکسالی شده است.

وی با اشاره به اهمیت علم تغذیه در حوزه کشاورزی اظهار داشت: استفاده از کود پتاسه جزو نیازهای مهم است که تولید آن در داخل می‌تواند موجب صرفه اقتصادی در کشور شود.

گفتنی است؛ در سفر معاون امور زراعت و مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به خراسان رضوی، کارخانه تولید سولفات پتاسیم در مجتمع چرمشهر مشهد در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال هلدینگ کیمیا اکسیر شرق افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *