آمادگی ایران در اجرای پروژه‌های مشترک با فائو در مدیریت و کنترل ملخ صحرایی و بومی

پایگاه خبری Da1news: رئیس سازمان حفظ نباتات کشور بر آمادگی ایران برای اجرای پروژه‌های مشترک با فائو در راستای پایش و مدیریت ملخ صحرایی و انجام بررسی کارایی روش‌های نوین کنترل ملخ‌های بومی در مناطق مختلف کشور تاکید کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، حسین رنجبراقدم رییس سازمان حفظ نباتات کشور به همراه مریم جلیلی‌مقدم معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان در هفدهمین کمیسیون موازین بهداشت گیاهی، کنوانسیون بین‌المللی حفظ نباتات، فائو که در رم ایتالیا برگزار شد، حضور یافتند و در این مراسم که با حضور نمایندگان کشورهای عضو کنوانسیون بین‌المللی فائو برگزار شد، به ایراد سخنانی پرداختند.

رییس سازمان حفظ نباتات ایران در دیدار با نماینده ج.ا.ایران در فائو به بحث و تبادل نظر در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت‌های این دفتر در جهت توسعه اهداف سازمان حفظ نباتات کشورمان پرداختند.

رنجبراقدم در نشست با شوقی‌الدبعی و ماجدالکاهکی از اعضای بخش ملخ و آفات و بیماری فرامرزی فائو، موضوعات مهمی از قبیل توسعه همکارهای فی‌مابین در راستای پایش و مدیریت ملخ صحرایی و انجام بررسی کارایی روش‌های نوین کنترل ملخ‌های بومی در مناطق مختلف کشور و آمادگی ایران برای اجرای پروژه‌های مشترک در همین راستا، سوآک و LCC را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رئیس سازمان حفظ نباتات ایران به همراه معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان در نشست با افسر منطقه‌ای و نماینده فائو در ج. ا. ایران، در خصوص تصویب پروژه‌های TCP برای سرخرطومی حنایی خرما، پیرو بازدید نمایندگان فائو از نخلستان‌های استان‌های فارس و کرمان در اسفند ماه سال گذشته به بحث و گفت و گو پرداختند.

طرف ایرانی همچنین با رئیس هفدهمین کمیسیون موازین بهداشت گیاهی کنوانسیون بین‌المللی حفظ نباتات – فائو رم – ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.

رنجبراقدم به همراه جلیلی‌مقدم در این سفر، از مجموعه VITRO Plant یکی از بزرگترین مراکز بین‌المللی کشت بافت‌ و تولید کننده و صادر کننده نهال و اندام‌های تکثیری گیاهان به کشورهای مختلف که در شهر سزنا ایتالیا واقع است، بازدید کرده و فرآیند تولید گیاهان، از کشت بافت‌ تا تولید نهال، بررسی و ارزیابی و تحلیل خطر آلودگی به عوامل خسارتزای گیاهی و چگونگی کنترل و مدیریت آنها در هر مرحله با حضور متخصصان و کارشناسان مجموعه ویتروپلنت مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *