تحقق برنامه های کلان کشاورزی در بستر برنامه مشخص میسر می شود

پایگاه خبری Da1news: سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران زیرساختهای شبکه تعاون روستایی را بستر بسیار مناسبی برای اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و اجرای برنامه جهش تولید در دیمزارها دانست.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از  پات، دکتر غلامرضا هادربادی سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عنوان کرد: تحقق برنامه های کلان بخش کشاورزی در بستر برنامه مشخص میسر می باشد و تحقق نظام بهره برداری لازمه تولید پایدار محصولات کشاورزی است که در قالب شرکت‌های تعاونی تولید روستایی، سهامی زراعی و کشت و صنعت ها اجرایی و در جهت افزایش بهره‌وری و حفاظت از عوامل و منابع پایه در کشاورزی و بالا بردن درآمد کشاورزان عمل می نماید. لذا شبکه گسترده تعاون روستایی بستر بسیار مناسبی برای اجرای برنامه جهش تولید در دیمزارها می باشند.
وی با اشاره به‌وجود حدود یک هزار و ۵۶۲ شرکت تعاون تولید روستایی، ۲۱ شرکت سهامی زراعی فعال و ۱۰ کشت و صنعت با سطح زیر کشت بالغ بر یک میلیون هکتار زیر کشت محصولات دیم در شبکه تعاون روستایی است، گفت: مجموعه ۲۸۸ واحد مکانیزاسیون فعال در الگوهای نظام بهره‌برداری کشوروجود دارد که بر این اساس سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۵۳۴ هکتار کشاورزی قراردادی در سطح کشور اجرایی شده است.
سرپرست سازمان تعاون روستایی بابیان اینکه این شرکتها در حوزه تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی فعال می باشند از امکان تسهیل در اجرای خدمات مربوط به بیمه محصولات کشاورزی توسط این شرکتها خبر داد.
وی اضافه کرد: شبکه تحت پوشش سازمان در خصوص تکثیر بذور گندم و جو دیم فعال است و وجود ساختار شبکه‌ای با بدنه کارشناسی در شرکت‌های تعاونی تولید روستایی به انجام طرح جهش تولید در دیمزارها کمک می نماید.
هادربادی گفت: الگوهای نظام بهره برداری قابلیت اجرای برنامه‌های مدیریت یکپارچه تولید را دارند و همچنین امکان به ‌کارگیری مکانیزاسیون به دلیل وجود اراضی یکپارچه و دارای اشکال هندسی مناسب در اراضی این شبکه وجود دارد.
وی یادآور شد: پراکنش مناسب شرکت‌های تعاونی تولید روستایی تا دورافتاده‌ترین مناطق کشور به ما در انجام برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی بویژه طرح جهش تولید در دیمزارها در سراسر کشور کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *