حفاظت از خاک کشاورزی با هزینه‌کرد ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار است

پایگاه خبری DA1news: معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: اولویت دولت سیزدهم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بخش آب و خاک است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان معاونت ضمن اعلام این مطلب تصریح کرد: پروژه‌های ناتمامی در بخش آب و خاک کشاورزی در سطح کشور وجود دارد که برای تکمیل آن نیاز به ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی ضمن تاکید بر این که مدیران آب و خاک در استان‌ها پروژه جدیدی را آغاز نکنند، افزود: سیاست معاونت بر این است که ابتدا طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل و سپس پروژه‌های جدید را شروع کند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر حفاظت از خاک کشاورزی، گفت: با همکاری سازمان بسیج مهندسین کشاورزی مقرر شده است اعتباری معادل ۲۵۰ میلیارد تومان برای بحث حفاظت خاک کشاورزی هزینه شود و با هماهنگی دفتر امور خاک کشاورزی این اعتبار در راستای نقشه راه خاک کشاورزی صورت پذیرد.

وی افزود: معاونت آب و خاک، ارتباطات علمی، تحقیقاتی و اجرایی خوبی با موسسه جهاد نصر، موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، موسسه تحقیقات خاک و آب و شرکت خدمات فنی و مهندسی آب و خاک پارس دارد و وظیفه معاونت حمایت از این موسسات در راستای به ثمر رسیدن اهداف و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در حوزه آب کشاورزی است.

نیازی گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی در کشور حمایت جدی دولت و همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌های ذی‌ربط برای حل معضل کم‌آبی ضروری است، در غیر این صورت آینده خوبی در حوزه آب نخواهیم داشت.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر این که با توجه به محدودیت اعتبارات عمرانی سال سختی را پشت سر گذاشتیم، اظهار امیدواری کرد؛ با توجه به شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» سال خوبی را در پیش رو داشته باشیم.

وی ضمن تقدیر از تلاش همکاران معاونت افزود: اقداماتی در خصوص مسایل رفاهی و تامین مسکن همکاران در دست پیگیری است که امیدوار هستیم در سال جاری به ثمر بنشیند.

برپایه این گزارش، مدیرعامل شرکت خدمات فنی و مهندسی آب و خاک پارس و اعضای هیات مدیره ، رئیس موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و اعضای هیات علمی، مجریان طرح‌ها، مدیران کل دفاتر تخصصی، مشاوران، کارشناسان و کارکنان معاونت آب و خاک در این دیدار نوروزی حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *