ممنوعیت عرضه و مصرف قارچکش کلروتالونیل از سوی سازمان حفظ نباتات کشور 

پایگاه خبری DA1news: مدیر کل دفتر آفت کش های سازمان حفظ نباتات کشور خبر داد: ممنوعیت عرضه و مصرف قارچ كش كلروتالونیل اعلام کرد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، علی رضایی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور  با اعلام این خبر گفت : عنایت به مصوبه هیات نظارت بر سموم، ممنوعیت تدارک قارچ کش کلروتالونيل(chlorothalonil) از ابتدای سال 1400  مصرف این قارچ کش از ابتدای سال 1402 ممنوع می باشد .  

علی رضایی با اعلام این خبر گفت : عنایت به مصوبه هیات نظارت بر سموم، ممنوعیت تدارک قارچ کش کلروتالونيل(chlorothalonil) از ابتدای سال 1400  مصرف این قارچ کش از ابتدای سال 1402 ممنوع می باشد .

مدیر کل دفتر آفت کش های سازمان حفظ نباتات کشور از مدیران حفظ نباتات در سراسر کشور خواست به این مصوبه اهتمام ویژه داشته باشند و این موضوع را به اطلاع عموم مصرف کنندگان ، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبيعی و داروخانه های گياهپزشکی استان ها مبنی بر عدم عرضه، فروش و مصرف اين آفتکش و ضرورت جمع آوری اين قارچ کش توسط مسئولان داروخانه های گياهپزشکی از سطح واحدهای خود از ابتدای سال 1402اقدام عاجل صورت دهند .

رضایی در پایان گفت : همچنين لازم است در بازديدهای نظارتی، اين موضوع به نحو مقتضی مد نظر گروه های نظارتی قرار داشته و در صورت مشاهده تخلف و عدم تمکين برابر با ضوابط ومقرارت با مستنکفين رفتار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *