آغاز کشت پاییزه در اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشت پاییزه در ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و با توجه به سهمیه مناسب کود، بذر کافی و باکیفیت و دانش به روز علمی آغاز شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، سید علی معتمدی پور روز شنبه، ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر پراکنش مناسب بارندگی‌ها و نظر به اهمیت تاریخ کاشت در محصولات کشاورزی، استان امسال زودتر از هر سال به استقبال فصل کاشت رفته و عوامل مختلف برای پشتیبانی از عملیات کشت هماهنگ و بسیج شده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته استان موفق شد خرید تضمینی محصول مهمی چون گندم سیلویی را از حدود ۳۱ هزار تن به ۷۵ هزار تن برساند و بیش از ۱۱ هزار تن هم گندم بذری تولید کند که این اقدامات در کنار پیش‌بینی بارش‌های مناسب و تجاربی که در این مدت به دست آورده شده، بهترین پشتوانه برای استمرار موفقیت‌های تولید در سال زراعی جدید خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سهمیه ۳۶ هزار تنی انواع کود و تهیه بذر کافی و باکیفیت گندم در این استان انجام شده است.

معتمدی پور تصریح کرد: کاشتن و نهادینه کردن کشاورزی علمی و مدرن و افزایش ضریب دانش در مزارع و استقبال کشاورزان استان از به‌کارگیری توصیه‌های فنی و علمی کارشناسان راه را برای گذار از کشاورزی سنتی به مدرن هموار کرده است.

وی با اشاره به رکوردشکنی تولید و خرید تضمینی گندم و کسب رتبه‌های برتر در کشت قراردادی و طرح ملی جهش تولید در دیم‌زارها در سال گذشته، بیان کرد: امیدواریم کشاورزان و کارشناسان جهاد کشاورزی استان برای یک فصل موفق دیگر در کشت پاییزه، آستین همت بالا بزنند.