۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد رفع تداخل شد

پایگاه خبری Da1news: مدیر امور اراضی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۱۱۰ پلاک رفع تداخل شده در مناطق مختلف استان بیش از ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی (زراعت) وجود دارد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، علم بهادران افزود: پیش‌بینی می‌شود ۱۷۵ هزار هکتار اراضی غیرملی (زراعت) در قالب ۹۲۰ پلاک در مناطق مختلف استان وجود داشته باشد.

وی رفع تداخل اراضی در استان را از اولویت‌های جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: هرچند براساس آمارها تاکنون ۱۲ درصد از پلاک‌های اراضی ملی شامل ۱۱۰ پلاک در این استان رفع تداخل شده است.

بهادران تصریح کرد: امید است تا پایان سال ۱۴۰۲ رفع تداخلات اراضی در کهگیلویه و بویراحمد به پایان برسد و این مسئله به طور جدی‌تر در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: رفع تداخلات اراضی به عبارتی اختلافات بین دولت و کشاورزان در مورد تداخل اراضی ملی، دولتی و مستثنیات یکی از مسائل مهم در حوزه مدیریت زمین به شمار می‌رود.

بهادران ادامه داد: ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال ۱۳۹۴ به مسئله رفع تداخلات اراضی اختصاص یافت و این نقطه عطفی برای حل این معضل ۶۰ ساله بین کشاورزان و دولت است.

وی اظهار کرد: با رفع تداخل در اراضی کشاورزی اختلاف‌ها و مشکلات قضایی کاهش می‌یابد و کشاورزان با گرفتن سند تک برگ با خیال آسوده‌تری به تولید خواهند پرداخت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد در این زمینه گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای ماده ۵۴ ( طرح رفع موانع تداخلات اراضی منابع طبیعی و زراعی) موفق اقدام کرده و سرعت بالایی داشته است.

سیدعلی معتمدی‌پور ابراز کرد: دولت در سال ۹۴ این طرح را اجرایی کرد و بر اساس آن تا سال ۱۴۰۰ تنها رفع تداخل سه پلاک در استان انجام گرفته بود.

معتمدی‌پور بیان کرد: سال ۱۴۰۱ اجرای این طرح به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون۱۱۰ پلاک در استان رفع تداخل شده است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم در بخش کشاورزی رفع تداخلات اراضی کشاورزی است و امید می‌رود تا پایان سال ۱۴۰۳ کل اسناد استان در این مورد صادر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *