نهر کشاورزی شهرستان دشت آزادگان احیا می شود

پایگاه خبری DA1news: سرپرست فرمانداری شهرستان دشت آزادگان گفت: احیای نهر کشاورزی منطقه مشروطه شهر سوسنگرد برای حمایت از کشاورزان منطقه در دست پیگیری است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، رستم عیدی پور روز دوشنبه در حاشیه بازدید از وضعیت این نهر کشاورزی بیان کرد: نهر کشاورزی منطقه مشروطه شهر سوسنگرد یک نهر قدیمی کشاورزی است که در طول سال های گذشته؛ ساخت و سازهایی اطراف آن انجام شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان دشت آزادگان افزود: پیش از این، اهالی ساکن در بناهای ساخته شده این منطقه به دلیل غرق شدن چند نفر در بستر نهر، درخواست بسته شدن مسیر ورودی آب بودند و همین موضوع باعث خشک شدن نهر و متوقف شدن کشاورزی در این‌ منطقه شد.

وی گفت: چندین سال است که آب این‌ نهر خشک شده و کشاورزان‌ منطقه امکان کشاورزی و درآمدزایی را ندارند.

سرپرست فرمانداری شهرستان دشت آزادگان ادامه داد: کشاورزان منطقه در نشست های مختلف خواستار احیاء مجدد نهر سوسنگرد شدند که روند بررسی این درخواست و انجام پیگیری های مربوطه از سوی فرمانداری دشت آزادگان آغاز شده است.

عیدی پور ادامه داد: اصلی ترین راهکار احیای این نهر کشاورزی، ایجاد مسیری جدید برای ورود آب است که همکاری سازمان آب و برق خوزستان در این زمینه ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد و معیشت مردم دشت آزادگان و روستاهای تابعه آن وابسته به کشاورزی است ادامه داد: ساماندهی نهر کوی زراعی مشروطه یک ضرورت برای استمرار کشاورزی در شهر سوسنگرد است.

سرپرست فرمانداری شهرستان دشت آزادگان گفت: سال‌ها است کشاورزان این منطقه به دلیل مسدود بودن مسیر ورودی آب به نهر، فعالیت کشاورزی نداشته و با مشکلات معیشتی روبه‌رو شده‌اند.

عیدی پور بیان کرد: این نهر کشاورزی امکان آبیاری ۶۰۰ هکتار زمین را دارد.

به گزارش ایرنا، شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان یکی از قطب‌های کشاورزی استان در تولید گندم و برنج است که از رودخانه کرخه آب مورد نیاز خود را برداشت می‌کند.