کیانوش حق نما مطرح کرد: توصیه هایی برای مبارزه با بیماری باد زدگی

پایگاه خبری DA1news: حق نما با بیان اینکه سمپاشی یکنواخت با تراکتور و بوم دار مهمترین راه مبارزه با بیماری بادزدگی است گفت : مزارعی که آلوده هستند از سموم سیستمیک و مزارعی که آلودگی ندارند از سموم کم خطر تماسی برای پیشگیری استفاده کنند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی مدیر حفظ نباتات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به مشاهده بیماری باد زدگی در مزارع سیب زمینی استان به کشاورزان برای از بین بردن و پیشگیری از این آفت توصیه‌هایی کرد.

کیانوش حق نما مدیر حفظ نباتات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت : این بیماری در بخشی از اراضی شهرستان گرگان دیده شده است و احتمال مشاهده آن در مزارع گوجه فرنگی هم وجود دارد.

او افزود : علائم این بیماری شبیه لکه های سوختگی روی ساقه و برگ بوده که به سمت سیاهی می رود.

حق نما با بیان اینکه سمپاشی یکنواخت با تراکتور و بوم دار مهمترین راه مبارزه با بیماری بادزدگی است گفت : مزارعی که آلوده هستند از سموم سیستمیک و مزارعی که آلودگی ندارند از سموم کم خطر تماسی برای پیشگیری استفاده کنند.

او ادامه داد : در مزارعی که آبیاری و یا بارندگی روی می دهد سمپاشی باید بعد از هفت روز دوباره تکرار شود.

مدیرحفظ نباتات گیاهی جهادکشاورزی گلستان با اشاره به شیوع بالای این بیماری در صورت وقوع باد و بارندگی افزود : کشاورزان باید برای پیشگیری از بروز این بیماری در سالهای آینده ف در مزارع خود بیشتر از کودهای پتاسه وکمتر از کودهای ازته استفاده کنند.

او افزود: رطوبت زیاد، شبنم صبحگاهی و بارندگی از عوامل تشدید این بیماری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *