مهدی طاهری؛ قزوین اولین پایلوت باغبانی نوین درکشور

پایگاه خبری DA1news: مهدی طاهری گفت: استان قزوین پیشرو در انتقال دانش به باغبانی است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین، رئیس مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور در دومین همایش ملی کشاورزی و رویداد ملی کشاورزی دانش بنیان قزوین به بخش اول سند امنیت غذایی کشور که با صراحت به کاهش سطح زیر کشت محصولات باغی ( سیب و پسته ) تاکید شده اشاره کرد و گفت: این امر خلاف شعار ذاتی وزارت جهاد کشاورزی و توسعه باغات است لیکن ما ملزم هستیم برای حفظ تمدن و نجات سرزمینی واقع بینانه عمل نموده و به مفاد سند امنیت غذائی کشور تمکین نمائیم .
طاهری گفت: باید شعار سرمایه گذاری مبتنی بر توسعه باغات حذف شود و نسبت به ترغیب سرمایه گذار در حمایت از انتقال دانش و تکنولوژی در عرصه اقدام جدی صورت پذیرد چرا که حل مشکلات موجود فقط با انتقال دانش امکان پذیر است .
وی در ادامه اظهار کرد: استان قزوین پیشرو (انتقال دانش به باغبانی) در این زمینه است. ما در مؤسسه تحقیقات پروژه ای را پیگیری میکنیم که انشالله در پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان تحقیقات کتاب ” مدیریت باغات در شرایط کم آبی و تغییر اقلیم ” رونمائی خواهد شد و آماده آن هستیم تا بعد از اجرای کشوری، اولین پایلوت با هزینه مؤسسه تحقیقات علوم باغبانی در استان قزوین اجرایی شود.
ما باید در قالب موفقیتهای کوچک عمل کنیم و با همگرائی مجموعه این موفقیتها تاب آوری سر زمینی را افزایش دهیم.