قائدی زاده خبر داد: پرداخت تسهیلات ۸۰ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی و بازرگانی استان فارس

پایگاه خبری DA1news: مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس از پرداخت بیش از 80 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب بانک کشاورزی طی 11ماهه گذشته در فارس خبرداد.

خدیجه غضنفری/ استان فارس: عباس قائدی زاده ضمن تبریک فرا رسیدن ماه بهار قرآن با اشاره به عملکرد شعب بانک کشاورزی استان فارس در گفتگو اختصاصی با اخبار روزانه کشاورزی گفت: این بانک نقش موثری در تامین مالی و تحکیم امنیت غذایی با ارائه تسهیلات به متقاضیان زیربخش های مختلف کشاورزی و بازرگانی برعهده دارد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس با اشاره به عملکرد این بانک طی یازده ماهه گذشته در فارس خاطر نشان کرد: طی این مدت مبلغ 80166 میلیارد ریال تسهیلات به 43476 نفر از متقاضیان زیربخش های مختلف کشاورزی و بازرگانی در فارس پرداخت شده است.
قائدی زاده با اشاره به پرداخت تسهیلات به بخش های مکانیزاسیون کشاورزی در فارس مطرح کرد: در این زمینه تا پایان بهمن ماه بیش از 2432 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است.
قائدی زاده با اشاره به پرداخت این میزان تسهیلات توسط شعب بانک کشاورزی استان فارس بیان داشت: با این تسهیلات 206 دستگاه انواع ماشین آلات بخش کشاورزی همچون تراکتور، کمباین و دنباله بندها به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اضافه شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به پرداخت تسهیلات به هزار 769 نفر زوج استان فارسی اشاره کرد و گفت: شعب بانک کشاورزی استان فارس در این رابطه مبلغ 3661 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان در امر ازدواج پرداخت کرده است.
*امسال پرداخت بیش از 4175 میلیارد ريال تسهيلات برای کشت گلخانه ای فارس
مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس از پرداخت تسهیلات به متقاضیان کشت گلخانه ای با هدف توسعه اين نوع كشت خبرداد و خاطر نشان کرد: طی 11ماه گذشته بیش از 4175 میلیارد ريال تسهيلات در این باره پرداخت شده است.
قائدی زاده ادامه داد: تعداد 336 مورد تسهیلات در زمینه كشت گلخانه اي در استان پرداخت شده است.
وی همچنین افزود: طی این مدت در استان فارس مبلغ 4252 میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی به 466 نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.
وی اضافه کرد : در زمینه باغداری شعب بانک کشاورزی استان فارس مبلغ 4614 میلیارد ریال تسهیلات به تعداد 4517 نفر از متقاضیان باغدار استان و مبلغ 12537 میلیارد ریال تسهیلات دام، طیور، زنبورداری و شیلات به 7957 نفر از متقاضیان پرداخت کرده است.

*پرداخت تسهیلات به 5 هزار و 741 استان فارسی در بخش زارعت

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس از پرداخت تسهیلات به بخش زارعت خبرداد و گفت: در این بخش مبلغ 9312 میلیارد ریال تسهیلات به 5741 نفر از متقاضیان پرداخت شده است.
قایدی زاده یکی دیگر از اقدامات مهم بانک کشاورزی استان فارس را پرداخت بیش از 12196 میلیارد ریال تسهیلات در زیر بخش صنایع تبدیلی به اشخاص حقیقی و حقوقی طی یازده ماهه گذشته دانست و گفت: این میزان تسهیلات به 472 نفر از متقاضیان پرداخت شده ا ست .

*پرداخت 100 درصد بهای خرید گندم در شعب بانک کشاورزی فارس به حساب گندمکاران

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس با اشاره به آغاز فصل خرید گندم تاکنون در این استان مطرح کرد: بیش از 992 هزار تن گندم از 58 هزار کشاورز استان با ارزشی حدود 150 هزار میلیارد ریال خریداری که 100 درصد بهای آن در شعب بانک کشاورزی به حساب گندمکاران واریز شده است.

*پرداخت بیش از سه هزار میلیارد ریال غرامت توسط شعب بانک کشاورزی استان فارس در سال زراعی جاری

قائدی زاده یکی دیگر از اقدامات شعب بانک کشاورزی فارس را پرداخت بیش از سه هزار میلیارد ریال غرامت در سال زراعی جاری عنوان کرد و افزود : بیش از 298 هزار راس انواع دام و تعداد 6093 بیمه گذار در بانک کشاورزی استان فارس دام های خود را تحت پوشش صندوق بيمه كشاورزي استان قرار دادند.
*صادر شدن 91 هزار و 970 بیمه نامه تا پایان بهمن امسال در بانک کشاورزی استان فارس
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: در 5 ماهه نخست سال زراعی جاری 91 هزار و 970 بیمه نامه تا پایان بهمن سال 1402 در بانک کشاورزی استان فارس صادر شده است که از مجموع بیمه نامه های صادر شده 16 هزار بیمه نامه در بخش باغات، 57 هزار بیمه نامه در بخش زراعت ، تعداد 5422 بیمه نامه در بخش دام ، تعداد 2211 بیمه نامه در بخش طیور و تعداد 3400 بیمه نامه در سایر بخش ها شامل گیاهان دارویی، آبزیان ، ابنیه و ماشین آلات و … بوده است .