قاسمی: تاب آوری هر روستا به وجود زنان وابسته است/ سه مولفه اصلی تحقق امنیت غذایی 

پایگاه خبری DA1news: نشست صمیمانه رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با مدیرو کارکنان دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری به منظور شناخت بیشتر طرح ها وپروژه های دفتر،چالش ها ومسائل پیش رو وآشنایی بیشتر با همکاران دفتر در سالن مروج موسسه برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در این جلسه مریم طهماسبی مشاور وزیر، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های دفتر به بیان مهم ترین مسائل و چالش ها پرداخت وهمچنین معاونین،روسای گروهها و همکاران دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری ضمن معرفی خود درخصوص حوزه کاری و مسؤولیت هایی که در دفتر به عهده دارند، توضیحاتی را ارائه کردند.

محمدمهدی قاسمی معاون آموزش و ترویج سازمان تات، با بیان اینکه برگزاری این جلسات به منظور همفکری در رفع مسائل و چالش‌ ها برگزار می شود، گفت: با کمک و همیاری هم تلاش خواهیم کرد تا روز به روز مشکلات پیش رو تسهیل شود.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی افزود: در حال حاضر ما در یک چارچوب نظام مند در راستای اهداف کلان وزارت جهادکشاورزی گام برمی‌داریم و تحقق امنیت غذایی با سه مولفه اصلی فراهمی غذا از لحاظ کمی و کیفی،در دسترس بودن غذا به صورت فیزیکی و اقتصادی و پایداری غذا باید دغدغه اصلی ما به عنوان خانواده جهاد کشاورزی باشد.

وی با تأکید بر افزایش بهره وری برای مدیریت قیمت وتولید مستمر گفت: پروژه های زنان روستایی و عشایری در مقوله کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی در تولید بیشتر بسیار حائز اهمیت هستند.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: جمعیت بیش از 10 میلیونی زنان روستایی و عشایری در بحث فرآیند فرآوری محصولات کشاورزی و امنیت غذایی ظرفیت بسیار خوبی هستند و تاب آوری و ماندگاری هر روستا به وجود زنان به عنوان بنیان خانواده و روستاها کاملا وابسته است.

در پایان این نشست رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به ارتباط بیشتر با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برای سوق دادن بیشتر امکانات و اعتبارات به سمت زنان روستایی و عشایری و تسهیل در مجوزهای کسب و کارهای خرد آنها تاکید کرد.

 

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای DA1news کلیک نمایید