قاسمی تاکید کرد: جذب مخاطبین خاص با استفاده از روش‌های متنوع آموزشی و ترویجی 

پایگاه خبری DA1news: سهراب سهرابی مجری طرح محوری گندم وزارت جهادکشاورزی و هیأت همراه ضمن بازدید از نمایشگاه فعالیت‌ها و دستاوردهای موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در نشستی صمیمانه با رئیس، معاونین و مدیران کل موسسه آموزش و ترویج دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی؛ رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی از تک‌تک اعضا وزارت جهادکشاورزی به عنوان بخشی از بدنه آموزش و ترویج یاد کرد و گفت: فعالیت‌های خوبی در بخش آموزش و ترویج کشاورزی، به کمک شبکه ترویج و تمامی زیربخش‌های مجموعه وزارت جهادکشاورزی در حال انجام است؛ البته چالش های زیادی در بخش کشاورزی از جمله اقلیم، آب و خاک وجود دارد. بطور خاص در دو محصول استراتژیک گندم و برنج نیز با این مخاطرات مواجه هستیم که با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح می‌توان این مخاطرات را مدیریت کرد و بر آن فائق آمد. به عنوان مثال کشت دوم در نظام شالیزاری با اهداف خاص خود، در حال پیگیری و انجام می باشد؛ لکن این نظام و سایر نظام‌های بخش کشاورزی جای کار بسیار دارد.

محمدمهدی قاسمی افزود: برای نتیجه بخش بودن نظام آموزش و ترویج کشاورزی، ابتدا بایستی بدنه یعنی مدیران، مسئولان و همکاران مجموعه جهاد کشاورزی در این مسیر، همگام و هم‌راستا باشند که این مهم، از طریق توسعه و آگاهی بخشی امکانپذیر خواهد بود؛ سپس با استفاده از روش‌های متنوع آموزشی و ترویجی مخاطبین خاص خود را جذب و همراه نمائیم.

وی در پایان با ذکر این نکته که با دغدغه‌مندی، اراده و هم‌افزایی می‌توان در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و امنیت غذایی اتفاقات خوبی را برای کشور رقم زد، بیان کرد: اعتبارات و دانش دو بال برای توسعه و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی هستند که باید به موازات یکدیگر رشد داشته باشند تا به نقطه مطلوب مورد نظر دست یابیم؛ به ویژه در حوزه زراعت که با بخش عمده ای از سفره مردم مرتبط است.ترویج دانش و فناوری‌های روز با افزایش اعتبارات لازم در این بخش، امکانپذیر خواهد بود.

سهرابی نیز با اشاره به اهمیت حوزه سلامت و استفاده از برنج قهوه‌ای و نان‌های سبوس دار، خواستار استفاده از ظرفیت‌های موسسه آموزش و ترویج برای آگاهی و اطلاع رسانی در این زمینه، همچنین ارتباط با انجمن گندمکاران و برنج کاران کشور، افزایش عملکرد در دو محصول گندم و برنج و سایر بخش‌های مرتبط شد.