حفظ نباتات اعلامیه صادر کرد؛ از تمامی سموم آماده مصرف نمونه برداری می شود

پایگاه خبری DA1news: معاونت کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص نمونه برداری از کلیه سموم آماده مصرف شرکتهای عضو و غیر عضو انجمن وارد کنندگان سموم اطلاعیه صادر کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات کشور در متن این اطلاعیه آمده است: به استحضار میرساند کلیه وارد کنندگان سموم آماده مصرف ضروریست در زمان درخواست نمونه برداری و انجام آن توسط همکاران سازمان و یا استانی نسبت به ارائه مجوز ترخیص برای بررسی مقدار محموله موجود در انبار با سند ترخیص اقدام نمایند است.

بدیهی است، در صورت مشاهده کاهش حجم محموله موجود در انبار موضوع توسط نمایندگان سازمان یا استانی صورتجلسه و از انجام نمونه برداری خودداری خواهد شد و این امر دال بر تخلف وارد کنندگان سم آماده مصرف برای توزیع آفت کش قبل از دریافت نتایج آزمایشات از سازمان بوده که با متخلفین وفق مقررات رفتار خواهد شد و از سویی سازمان ظرف مدت حداقل یک ماه الی حداکثر دو ماه از زمان نمونه برداری نتیجه آزمایشها را به وارد کنندگان آفت کش اعلام می نماید.

 

پیشنهاد می شود شرکت های وارد کننده برای از دست ندادن زمان مصرف سم در بازه زمانی یک تا دو ماه قبل از فصل فروش، اقدام به واردات سم آماده مصرف نمایند.