قاسمی : باید فرایند آموزش را گسترده و یادگیری را روزآمد کنیم

پایگاه خبری DA1news: محمدمهدی قاسمی عصر سه‌شنبه در آئین اختتامیه رویداد ملی کارآفرینی و فناوری‌های نوین آموزشی که در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی فناوری‌های آموزشی به محیط‌زیست کمک می‌کنند، گفت: شما اگر نتوانید درختی بکارید از قطع درختان بیشماری که برای بهبود وضعیت محیط زیست به آنها نیاز داریم جلوگیری می‌کنید.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تات رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد: اکوسیستمی که ما در آن فعالیت می‌کنیم، بسیار پیچیده است انسان برای اینکه بهتر در این اکوسیستم زندگی کند، نیاز به یادگیری مستمر و مداوم و به‌روز دارد .

وی با تأکید بر اینکه باید فرایند آموزش را گسترده و یادگیری را روزآمد کنیم و رفتار خود را با عدم قطعیت‌های اکوسیستم تطبیق دهیم، بیان کرد: فناوری‌های نوین آموزشی می‌توانند با انتقال سریع دانش به تولیدکنندگان در فائق آمدن بر چالش‌های موجود در بخش کشاورزی به ما کمک کنند؛ ما ناچار به استفاده از این تکنولوژی‌ها هستیم.

قاسمی اظهار کرد: فنّاوری‌ها، فناوری‌ها و نوآوری‌ها برخی شغل‌ها را از بین می‌برند؛ اما در عوض یک‌سری شغل‌های جدید بر پایه دانش‌های نوین و نوآورانه ایجاد می‌کنند. ما نباید در این زمینه دغدغه داشته باشیم؛ زیرا کسانی که روزآمد و به‌روز باشند و تلاش کنند خود را با شرایط جدید وفق دهند، بی شک کسب‌وکار خود را خواهند داشت؛ بنابراین باید تطبیق‌پذیری خود را با شرایط افزایش دهیم.

وی با تأکید بر ضرورت کاربردی‌سازی فنّاوری‌ها و فناوری‌ها به‌منظور رفع نیازهای مختلف جامعه بیان کرد: جمعیت کثیر مخاطبان در مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی به استفاده از فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه نیاز دارند برای اینکه بتوانند امنیت غذایی کشور را تأمین کنند؛ بنابراین علی‌رغم تمام پیچیدگی‌ها دست کسانی که می‌خواهند در این حوزه تلاش کنند را به گرمی می‌فشاریم.

رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی مطرح کرد: ما به دنبال این هستیم که با استفاده از جمع کثیر مخاطبانمان بتوانیم در زمان‌ها و مکان‌های مشخص توصیه‌های کاربردی را به کشاورزان ارائه دهیم که بدین منظور چاره‌ای جز استفاده از فنّاوری‌های جدید نداریم. باید تلاش کنیم که کشاورزان با استفاده از اپلیکیشن یا نرم‌افزاری که در اختیارشان قرار می‌دهیم توصیه‌ها را دریافت کنند.