شهبازی: نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای افزایش ضریب نفوذ دانش در بین کشاورزان

پایگاه خبری DA1news: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی ، باغبانی، نهاده ها، روش های نوین آبیاری و آبرسانی ، تجهیزات گلخانه ای، کشاورزی دانش بنیان و نوآور،ابزار ملی برای حفظ آب، خاک ، حیات و محیط زیست در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه از 30 آبان لغایت 3 آذر ماه 1402، برگزار می شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، خسرو شهبازی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی برگزاری چهاردهمین نمایشگاه صنایع و ماشین آلات کشاورزی در ارومیه ،گفت: این نمایشگاه با حضور بیش از 100 شرکت داخلی و نمایندگان شرکت‌های خارجی برگزار خواهد شد که 39 درصد شرکت کنندگان این نمایشگاه در حوزه ادوات و ماشین آلات کشاورزی، 32 درصد در حوزه کشاورزی و نهاده‌ها، 29 درصد در حوزه آبیاری و آبرسانی و تجهیزات وابسته فعالیت دارند.
شهبازی افزود: همچنین 15 درصد از شرکت‌های، شرکت کننده در حوزه دانش ‌بنیان و 13 درصد در بخش های علمی و تحقیقاتی در این نمایشگاه حضور یافته‌اند که ظرفیت خوبی برای بهره برداری از خدمات این شرکت‌ها محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: مهمترین ویژگی این نمایشگاه ارایه تکنولوژی‌های نوین و پیشرفت‌های برتر بخش کشاورزی به خصوص روش‌های کاهش مصرف آب و ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی، به منظور جذب سرمایه‌گذار، ایجاد فضای رقابتی برای ورود به بازارهای جدید صادراتی در داخل و خارج کشور و تبادل اطلاعات و تجربیات در فضای ارتباطی و موثر نمایشگاه است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: دومین رویداد ترویجی محصولات فناورانه شركت های دانش بنیان و فناورنیز همزمان از 30 آبان ماه لغایت 3 آذرماه 1402 ، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهرستان ارومیه در استان آذربایجان غربی برگزار می شود.
وی بیان کرد: برگزاری پنل تخصصی پرسش و پاسخ با حضورمحققین و کارشناسان موضوعی سازمان و مسئولین پارک علم و فناوری، کارگاه آموزشی آشنایی با هواشناسی کشاورزی، بازدید از مزرعه نوآور،باغ نمایشی و یکی از مراکز جهاد کشاورزی توسط شرکت های دانش بنیان و خبرگان کشاورزی حاضر در نمایشگاه ازاهم برنامه های گردهمایی ویژه شتاب بخشی کشاورزی دانش بنیان با محوریت خبرگان کشاورزی در ارومیه است.
این مسوِ ل تاکید کرد : برگزاری این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای آشنایی بهره‌برداران با آخرین دستاوردهای تکنولوژی در بخش کشاورزی و افزایش ضریب نفوذ دانش در بین کشاورزان است.