مومنی: توسعه گلخانه‌ها در افزایش تولید و درآمد روستاییان بسیار موثر است

پایگاه خبری DA1news: همایش شورای پیشرفت روستاها و طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستای استان با حضور استاندار مازندران و بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی و معاونین سازمان برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، این همایش با حضور حسینی پور استاندار مازندران و مدیران دستگاه های اجرایی در روستای خرج شهرستان سوادکوه برگزار شد و طی آن مشکلات مردم روستاهاب هدف در اجرای این طرح مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای رفع آن ارائه شد.

مؤمنی در این همایش با بیان اینکه کشاورزی محور فعالیت‌های روستایی و منبع درآمد اقتصادی روستاییان است، افزود: توجه به توسعه گلخانه‌ها، پرورش گیاهان دارویی، تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، ترویج کشاورزی علمی و توسعه دامداری‌های نیمه صنعتی و صنعتی در دستورکار سازمان قرار دارد.

وی اظهار داشت: کارگروهی مرکب از محققان و کارشناسان خبره برای توسعه فعالیت‌های نوین در کشاورزی روستاها تشکیل شده و برای انجام کارهای درآمدزای کشاورزی تحقیق می‌کنند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر توسعه کشت محصولات کشاورزی با رویکرد صادرات و کم آب‌بر تاکید و گفت: هدف‌گذاری خوبی برای افزایش صادرات انجام شده و تاکنون صادرات محصولات کشاورزی افزایش چندین برابری داشته است.

مؤمنی گفت: توسعه گلخانه‌ها می‌تواند در افزایش تولید و درآمد اقتصادی روستاییان بسیار موثری باشد.