ذوالفقاری خبر داد: باغات شناسنامه دار تسهیلات مکانیزاسیون دریافت می کنند

پایگاه خبری DA1news: باغات شناسنامه دار در اولویت پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۲_۱۳۰۳ قرار می گیرند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی، امروز سه شنبه در حاشیه آیین آغاز سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ بابیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: با توجه به سیاست معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی که الزاما باغات برای هدفمند شدن یارانه ها و حمایت های دولتی باید شناسنامه دار شوند، پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی نیز بر اساس این سیاست به باغات اختصاص می یابد.
کریم ذوالفقاری با حمایت از این سیاست افزود: پرداخت تسهیلات یارانه دار به باغات شناسنامه دار، اقدام درستی است و ما از آن حمایت می کنیم. وی توسعه فناوری های نوین و نیاز های فناورانه را از اولویت های این مرکز در سال زراعی جدید عنوان و تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۲۰۰ فروند پهپاد کشاورزی در این بخش توزیع شده است.

ذوالفقاری ادامه داد: از این میزان، ۱۲۰ فروند پهپاد فقط در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها به بخش کشاورزی ورود پیدا کرده است و همکاری و تعامل خوبی میان این مرکز، معاونت امور زراعت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) وجود دارد. به گفته وی، استفاده عمومی پهپادهای کشاورزی بیشتر برای مبارزه با آفات است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی با بیان این که بخشی از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی برای خرید پهپاد اختصاص می یابد، اذعان داشت: ۸۰ درصد قیمت پهپاد، تسهیلات یارانه دار پرداخت می کنیم و ۲۰ مابقی سهم خریدار است.