عسکری: تصمیم گیرنده اصلی شورای قیمت گذاری، تولیدکننده و کشاورزان هستند

پایگاه خبری DA1news: رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اقدامات ما شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی بود که در حال حاضر در این شورا کسانی تصمیم می‌گیرند که خود تولید کننده و کشاورز هستند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمد جواد عسکری در مراسم آغاز سال زراعی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳ که امروز سه‌شنبه ۴ مهر ماه در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزی محور توسعه است، در کشور ما به دلیل تحول اقلیمی بزرگترین بخش خصوصی متعلق به بخش کشاورزی است.
وی افزود: بخش کشاورزی با دارا بودن ۴.۵ میلیون بهره بردار ۳۰ درصد اشتغال کشور را شامل می‌شود.
عسکری با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هماهنگی مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و کمک کشاورزان پیشرو و صاحب نظر در حوزه تقنینی اقدامات خوبی انجام داده‌اند، اضافه کرد: قوانین کهنه را به روز کرده ایم و در این راستا فضا را برای توسعه بهتر و بیشتر و افزایش تولید در واحد سطح فراهم کرده‌ایم.
وی افزود: یکی از اقدامات ما شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی بود که در حال حاضر در این شورا کسانی تصمیم می‌گیرند که تولید کننده هستند.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صادرات محصولات کشاورزی از مباحث جدی کشور است، تصریح کرد: مهیاسازی زیرساخت‌ها برای صادرات باعث تحول بزرگ در کشاورزی کشور و به دست آوردن بازارهای کشورهای همسایه خواهد شد.
وی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه اقدامات خوبی انجام شده و جلسات متعددی برگزار کردیم، در حوزه آب برنامه‌ریزی‌های خوبی داشتیم تا شاهد اتفاقات خوبی در این ۵ سال باشیم؛ در حوزه مسائل مربوط به محیط زیست و به طور ویژه در بخش کشاورزی با یک نقشه راه در قالب برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش خواهیم رفت.
عسکری با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها برای تولید کنندگان فراهم باشد و سموم و آفتکش‌ها به موقع تامین شود، یکی دیگر از الزامات تولید را تحقیقات و پژوهش دانسته و عنوان کرد: برای دستیابی به نقطه مطلوب در بخش کشاورزی باید حوزه تحقیقات و پژوهش را با جدیت دنبال کنیم و دانش آموختگان بخش به عنوان مروج وارد مزارع شوند تا هم کشاورزان آموزش ببینند و هم دستاوردهای علمی به بخش کشاورزی نفوذ کند.