دکتر فرهاد مشیری: کنترل کیفی و مدیریت مصرف کود، پایش می شود

پایگاه خبری DA1news: موسسه تحقیقات خاک و آب کشور در بخش سلامت محور بودن محصولات و کودهای مصرفی محصولات کشاورزی در چندین محور فعالیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری DA1news، دکتر مشیری رییس بخش تحقیقات شیمی، حاصلخیزی و تغذیه گیاه موسسه تحقیقات خاک و آب کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره سلامت محور بودن محصولات و کودهای مصرفی در کشاورزی گفت: موسسه تحقیقات خاک و آب کشوردر بخش سلامت محور بودن محصولات و کودهای مصرفی در چندین محور فعالیت دارد که یکی از این موار پایش سلامت محصولات کشاورز است.
وی گفت در بخش استفاده از کودهای مناسب و با کیفیت، نظارت و تحقیقات ما بر اصل سلامت محور بودن است و بر این اساس از سال 1393 با ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی به موسسه توانستیم عملیات ثبت و کنترل کیفی کودهای کشاورزی را انجام و بررسی نماییم.
دکتر مشیری گفت: موسسه تحقیقات خاک و آب در بخش کنترل کیفی و ثبت کود موفقیت های خوبی را به دست آوردهه ایم.
وی ادامه داد: مرحله بعدی کار ما بعد از ثبت و کنترل کیفی کودهای محصولات کشاورزی، مرحله مدیریت مصرف کود است که اضافه کود مصرف نشده و یا نامتعادل استفاده نشود.
مشیری افزود: در این خصوص دستوراالعمل هایی در جهت مدیریت تلفیقی تغذیه گیاه تهیه منتشر کرده ایم که بخشی از این دستورالعمل ها به طور ویژه به سلامت محصولات کشاورزی اختصاص دارد به طور مثال محصولات حساسی مثل سبزی و صیفی جات که قدرت تجمع آلاینده گی بیشتری داشته و تازه خوری دارند، در موضوع سلامت محوری آنان دستورات دقیق و ویژه تهیه و ابلاغ شده است.
وی در خاتمه گفت: بهره برداران و کشاورزان می توانند دستوراالعمل ها تهیه شده را در سایت موسسه بازدید و یا دریافت کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *