قاسمی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت رسانه ها در راستای بهره وری بخش کشاورزی

پایگاه خبری DA1news: معاون آموزش و ترویج سازمان تات گفت: با همفکری و هم‌افزایی باید از همه ظرفیت‌های رسانه در راستای بهره‌وری تولیدات بخش کشاورزی استفاده نمائیم.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی محمدمهدی قاسمی، در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی رسانه های کشاورزی یادواره جهادگرشهید سیدمرتضی آوینی خواستار همفکری و هم افزایی جمیع رسانه ها، علی الخصوص رسانه ملی شد و افزود: با توجه به فضای رسانه‌ای فعلی و رشد و توسعه فضای مجازی و تکنولوژی‌های روز از جمله هوش مصنوعی، بایستی از شیوه های متنوع‌ و متکثر برای مخاطبان مختلف بخش کشاورزی استفاده شود.

مدیر یازدهمین جشنواره ملی رسانه های کشاورزی یادواره جهادگر شهید سیدمرتضی آوینی اظهار داشت: در کلام رهبری امنیت غذایی، اولویت است؛ فراهمی، دسترسی و پایدار بودن، شالوده امنیت غذایی است که برای محقق شدن این مهم، از طریق رسانه می‌توان تکنولوژی و دانش روز را به بهره‌برداران بخش کشاورزی انتقال داد.

محمدمهدی قاسمی گفت: روحیه جهادی و ایثارگری کماکان در جهاد کشاورزی زنده است؛ شهید آوینی شهید خودساخته که در بدو شروع انقلاب به روستا ها رفت و فعالیت جهادی کرد و با وجود اینکه هنر خوانده بود مسیر خود را از جهاد و محرومیت زدایی آغاز کرد؛ کلامش ندای آسمانی در قلم و صدای شهید نهفته است .
رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه سه ضلع رسانه که سیر تکاملی دارد محتوا، ابزار و مخاطب است؛ گفت: فضای مجازی و تعاملی جریان دارد و با هوش مصنوعی خودکار شده، پس باید شیوه های متنوع تر برای مخاطبین مختلف با ابعاد مختلف بکار گیریم ؛ و بهترین اقدام ایجاد پرسش در ذهن مخاطبین در بخش کشاورزی است.
قاسمی با اشاره به اینکه در کلام رهبری امنیت غذایی،الویت است گفت: فراهمی و موجودی بودن، دسترسی و پایدار بودن، شالوده امنیت غذایی است که از طریق رسانه می توان تکنولوژی روز را به دانش روز انتقال داد .
معاون سازمان تات در پایان تاکید کرد: باید با سه مولفه بازار سازی، بازار شناسی و بازار یابی کشش و جاذبه در بین بهره برداران ایجاد کنیم ؛ همچنین باید هم افزایی، همراهی و جریان سازی بهتر در حوزه امنیت غذایی داشته باشیم .