محمد حسن آل هاشم: ترویج فرهنگ عشایری، دستاورد جشنواره هاست

پایگاه خبری DA1news: سید محمد حسن آل هاشم گفت: با تشکیل واحد هماهنگی و پیگیری امور عشایر، توانسته ایم هماهنگی های خوبی با ادارات و ارگان های ذی ربط در خصوص امور عشایر استان داشته باشیم.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، آل هاشم مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی با حضور در برنامه سیمای استان گفت: در خصوص ترویج فرهنگ عشایر در استان در کنار جشنواره سوارکاری عشایر، همایش نمادین کوچ عشایر نیز برگزار شد.
آل هاشم در ادامه گفت: دستاورد و ماحصل برگزاری جشنوارها و همایش های عشایری، موجب ترویج فرهنگ عشایری می شود.
مدیر کل امور عشایر آذربایجان شرقی در خصوص عملکرد اداره امور عشایر استان گفت: با در نظر گرفتن ییلاق و قشلاق کردن عشایر و حضور عشایر استان هایی مانند اردبیل و زنجان در فصل مختلف در استان آذربایجان شرقی، یکی از کارهای انجام شده ایجاد و بهبود راه ها و جاده های عبورو مرور عشایر است و همچنین هماهنگی با اداره کل ورزش استان در جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن جشنواره های عشایری در استان است.
وی افزود: از کارها و وظایف اداره امور عشایری در استان،  تشکیل واحد هماهنگی و پیگیری امور عشایری استان است و این واحد توانسته  است با  امضا تفاهم نامه ها و هماهنگی های مختلف با ارگان های ذی ربط در خصوص  امور عشایر، همکاری و پیگیری مستمر داشته باشد.
آل هاشم افزود: بطور مثال ما در خصوص استفاده و بهره برداری عشایر از برق، آب، تلفن و راه عشایری با ادارات مختلف در جلسات و هماهنگی های مستمر هستیم.
ویدئو کامل این گزارش را در کانال آپاراتDA1news.com ببنید: