با یک هزار و ۶۳۱ دستگاه کمباین برداشت گندم در کردستان آغاز شد

پایگاه خبری Da1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: برداشت گندم از مزارع استان با خرمن شدن این خوشه های زرین از مزارع شهرستان کامیاران آغاز شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news، پیمان اسکندری با اشاره به اینکه امسال ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان به زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است، اظهار کرد: بر اساس برآورد انجام شده از میزان سطح، افزون بر یک میلیون تن محصول برداشت می شود.

وی با بیان اینکه میانگین بارندگی امسال در استان ۴۷۸ میلی‌متر بوده است، افزود: میزان بارندگی سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلندمدت ۶.۹ درصد افزایش داشته و این مهم تاثیر فراوانی در افزایش محصولات کشاورزی به ویژه تولیدات دیم داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: یک هزار و ۶۳۱ دستگاه کمباین بومی و مهاجر کار برداشت گندم در مزارع استان را برعهده دارند.

اسکندری یادآور شد: برای نظارت بر عملیات برداشت محصولات زراعی به ویژه گندم در استان ۲ اکیپ استانی، ۹ گروه شهرستانی و افزون بر ۴۰ اکیپ از مراکز جهاد کشاورزی و ۱۳ اکیپ از بخش خصوصی تعیین شدند.

وی با اعلام اینکه افزون بر ۸۲ مرکز خرید گندم در سطح استان برای خرید تضمینی این محصول مستقر شدند، گفت: کشاورزان در صورت مشاهده تخلف یا کم کاری مراکز خرید گندم می توانند سریع به مراکز جهاد کشاورزی گزارش دهند.

برداشت گندم از سطح مزارع کردستان از دهه دوم تیرماه آغاز و تا شهریور ماه به طول می انجامد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *