جبرئیل برادری: مبارزه با سن مادر در مزارع غلات استان تهران آغاز شد

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از آغاز مبارزه با سن مادر در مزارع غلات استان خبر داد و بیان داشت : با آغاز روند مبارزه با این آفت گیاهی تاکنون در ۱۲۵۰ هکتار از مزارع مبارزه شیمیایی انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان ججهاد کشاورزی استان تهران، جبرئیل برادری با بیان اینکه هر ساله ریزش سن غلات از نیمه دوم اسفند در مزارع استان تهران انجام می شود، گفت : امسال نیز همکاران مدیریت حفظ نباتات با برگزاری جلسات ستاد مبارزه با سن و پیگیری کمیته های شهرستانی و تشکیل شبکه های مراقبت با بکارگیری ۱۲۰ کارشناس در بخش خصوصی و دولتی، از بهمن ماه سال گذشته پایش های مستمر مزارع غلات استان را بعهده داشته اند و با توجه به شرایط بیولوژیکی آفت از مورخه ۱۴۰۲/۱/۱۸ عملیات کنترل شیمیایی در سطح استان با همکاری بهره برداران آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، با بیان اینکه علف های هرز یکی از عوامل خسارتزای مهم محسوب می شود افزود: با توجه به اینکه علف‌های هرز در رقابت با محصول اصلی در جذب آب و عناصرغذایی است، به‌طور بالقوه می‌تواند خسارت وارد کند؛ بنابراین مبارزه شیمیایی با علف های هرز باریک برگ و پهن برگ از اسفندماه درسطح استان آغاز شده و تاکنون ۴۶۴۲۰ هکتار از مزارع گندم، ۱۷۴۳۰ هکتار از مزارع جو و ۹۶۵هکتار از مزارع تحت کشت کلزا مبارزه شیمیایی علیه علف‌های هرز انجام شده است.

برادری تاکید کرد: در روزهای آغازین سال نو و تعطیلات نوروز نیز کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی همگام با کارشناسان شبکه مراقبت مزارع را از لحاظ آفات، بیماری‌ها و علف هرز پایش و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، راهکار مناسب به کشاورزان و بهره برداران ارائه کردند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان، مراکز جهاد کشاورزی و شبکه مراقبت با تمام توان تا پایان فصل کشت از مزارع بازدید و سرکشی می‌کنند تا در سال جاری شاهد برداشت محصول با کیفیت و بازدهی بالا باشیم.

برادری درخصوص سطح زیرکشت محصولات اساسی استان گفت: گندم درسطح ۴۷۱۷۵ هکتار، جو ۳۰۶۱۵ هکتار و کلزا درسطحی بالغ بر ۱۵۴۰هکتار کشت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *