تولید پایه های رویشی به روش کشت بافت و نهال اصلاح شده

پایگاه خبری DA1news: یکی از شرکت‌های دانش بنیان نهال‌های پایه ۹ محصول باغی را به تولید رساند. به گفته مسئولان این شرکت‌ها، محصولات این نهال‌ها علاوه بر کیفیت بالاتر، سازگار با خاک‌های آهکی است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، حامد محمودزاده، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به تولید پایه‌های رویشی درختان میوه به روش کشت بافت و نهال‌های اصلاح شده، گفت: پایه‌های رویشی تولید شده در این شرکت از مزایایی چون سازگاری با خاک‌های آهکی، خاک‌های قلیایی، زود باردهی و افزایش عملکرد درختان کاشته شده بر روی این پایه‌ها، برخوردار هستند.

وی کاهش پاکوتاه کنندگی درختان میوه و ارتقای کیفیت محصول تولید شده را از دیگر ویژگی‌های این نهال‌ها دانست و افزود: پایه‌های هلو، شلیل، ارقام مختلف بادام، پایه‌های گیلاس و آلبالوی گزیلا ۶ و ماکسما ۶۰، پایه آلو میروبالان ، پایه سیب، پایه‌های گلابی و پایه پسته از جمله تولیدات این شرکت دانش‌بنیان است.

محمودزاده در ادامه خاطرنشان کرد: نهال‌های پایه بذری تولید شده سازگار با خاک‌های آهکی و قلیایی هستند، ضمن آنکه میوه‌های این نهال‌ها یک‌ دست، با کیفیت هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: نهال‌های این شرکت در مقایسه با محصول مشابه خارجی از قیمت مناسب‌تری برخوردار بوده و برای احداث باغات در داخل و خارج از کشور از لحاظ اقتصادی بسیار قابل توجیه‌ است.