پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک میزبان دومین سمپوزیوم ملی کشت بافت گیاهی

پایگاه خبری Da1news: دومین سمپوزیوم ملی کشت بافت گیاهی با همکاری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و انجمن صنفی کشت بافت گیاهی و مشارکت فعال پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی از 26 تا 28 تیرماه در محل پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک در حال برگزاری است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با حضور در این سمپوزیوم، تازه ترین دستاوردها و توانمندی های خود در حوزه کشت بافت گیاهی را در نمایشگاه جنبی سمپوزیوم در معرض دید علاقمندان قرار داده است.

سمپوزیوم ملی کشت بافت گیاهی در راستای اهداف سند ملی در حوزه زیست فناوری کشاورزی و استفاده از فناوری های کشت بافت و ریز ازدیادی جهت احیای 50 درصد باغات و همچنین جنگل ها و مراتع کشور و تولید بذور هیبریدی و با هدف حمایت از توسعه محصولات دانش بنیان در حوزه زیست فناوری کشاورزی و ایجاد زنجیره ارزش در تولید نهال سالم برگزار می شود.

شناسایی موانع تولید و تجاری سازی فناوری کشت بافت در کشور و مانع زدایی، معرفی ظرفیت های جدید حوزه کشت بافت گیاهی و کارآفرینی در این حوزه، پرداختن به جنبه های کاربردی و فعالسازی استارت آپ ها، جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایده های فناورانه و خلاق و بررسی راهکارهای توسعه زنجیره ارزش از جمله محورهای اصلی سمپوزیوم است.

این سمپوزیوم میزبان شش پنل درزمینهٔ شناسایی موانع تولید و تجاری‌سازی، نهال سالم و اصیل، گیاهان زراعی و صیفی با تأکید بر تولید بذرهای هیبرید با استفاده از تکنیک کشت دابل هاپلوئید، گیاهان دارویی، گیاهان زینتی و ارتباط صنعت با دانشگاه و آینده‌پژوهی است.

این سمپوزیوم و نمایشگاه جنبی آن تا روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری میزبان علاقه مندان حوزه کشت بافت گیاهی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *