برگزاری تورهای نوآوری برای آشنایی بهره ­برداران بخش کشاورزی

پایگاه خبری Da1news: دکتر میررحیمی رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) : نوآوری در آموزش بهره ­برداران بخش کشاورزی با برگزاری تورهای آموزشی، ترویجی و پژوهشی و تورهای نوآوری در اولویت برنامه های مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) در سال 1402 قرار دارد.

به گزارش اخبار کشاورزی Da1news به نقل از روابط عمومی سازمان تات؛ رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) بیان داشت: تورهای آموزشی، ترویجی و پژوهشی از نوآوری های آموزشی است که طی 10 سال گذشته با مشارکت بخش خصوصی دانش بنیان و فناور به منظور آشنایی کشاورزان پیشرو کشور با نوآوری ها و فناوری های نوین کشاورزی در مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می شود.

وی افزود: به منظور تسریع روند انتقال فناوری به مزرعه و واحدهای تولیدی بخش از سال 1392 برگزاری تورهای آموزشی، ترویجی و پژوهشی به عنوان رویکردی نوین در آموزش بهره­ برداران مورد توجه مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) قرار گرفت. در این برنامه سالیانه بیش از هزار نفر از کشاورزان پیشرو و کارشناسان کشاورزی شرکت می ­کنند. در فضایی میدانی، غیررسمی، دوستانه و تفریحی با مشاهده فناوری ها و نوآوری ها همراه با آموزش کارشناسان فنی، کشاورزان با روش ­ها و نهاده­ های نوآورانه­ در حوزه­ های بذور اصلاح شده و مقاوم به خشکی، روش­های نوین کشت و تغذیه، وسایل و دستگاه­ های جدید برای هوشمندسازی و افزایش بهره­ وری آب و خاک و تولید محصول سالم آشنا می­شوند.

دکتر میررحیمی خاطر نشان کرد: از سال 1400 تورهای نوآوری به منظور آشنایی کشاورزان پیشرو و مدیران و کارشناسان بخش با استارتاپ ها، هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان کشاورزی برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در سال 1402 هفده تور آموزشی، ترویجی و پژوهشی و تور نوآوری پیش بینی شده است که از خرداد ماه با همکاری شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در زیست بوم مرکز و پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی آغاز می گردد و تا اسفندماه ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *