افزایش آفت جوندگان؛ هشدار به کشاورزان آذربایجان‌غربی 

پایگاه خبری DA1news: معاون بهبود ‌تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش جوندگان مضر به ویژه موش ها به‌دنبال کاهش بارندگی، کاهش رطوبت خاک و بالا بودن دمای هوا و فعالیت تغذیه ای این آفت در سطح مزارع و باغات استان گفت: لازم است کشاورزان به توصیه های کارشناسان برای مبارزه با این آفت توجه کنند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی ،علی دیانتی افزود: لازم است تا کشاورزان و باغداران استان نسبت به تهیه طعمه مسموم فسفر دو زنگ و دادن یخ آب زمستانه برای مبارزه با آفت مطابق توصیه کارشناسان اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱.۵ تن طعمه مسموم توسط مدیریت حفظ نباتات توزیع شده است، اظهار کرد: عدم مبارزه با موش در اراضی کشاورزی استان خسارت کمی و کیفی شدیدی از لحاظ محصولات تولیدی در مزارع و باغات، ایجاد خطر از نظر بهداشتی برای جوامع انسانی و قطع نوارهای آبرسانی در آبیاری نواری به بار می‌آورد.

دیانتی با اشاره به اینکه هدف از مبارزه با موش‌ها حذف کامل موش‌ها از طبیعت نیست، ادامه داد: مزارع و باغات کشاورزی استان باید جهت بررسی وضعیت جانور و تراکم آن مورد بازدیدهای کافی و مستمر قرار گیرند.