پرداخت ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی

پایگاه خبری Da1news: رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی گفت: نزدیک به ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با کارمزدهای متنوع پرداخت شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کریم ذوالفقاری امروز سه‌شنبه در حاشیه گردهمایی مدیران صنایع کشاورزی سازمان‌های جهاد کشاورزی کشور در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: تسهیلات ۲۵ هزار میلیارد تومانی از محل منابع داخلی بند الف تبصره (۱۸) و بند الف ماده (۵۲) به صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی پرداخت شده که بیش از ۷۰ درصد آن از منابع داخلی بانک‌های مختلف بوده است.

وی اظهار داشت: برای صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی هم در برنامه هفتم توسعه و هم به صورت محصولی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و هدفگذاری‌ها مشخص است، اما مشکل تامین تسهیلات داریم.

ذوالفقاری با بیان این که در سنوات گذشته اقدامات خوبی در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر از حدود ۱۲۵ میلیون تن محصولات کشاورزی کشور نزدیک به ۹۰ درصد آن جذب صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌شود و یک مرحله فرآوری روی آن انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: کشورهای موفق در حوزه کشاورزی، چند مرحله فرآوری روی محصولات خام خود انجام می‌دهند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی، خامفروشی را بلای جان بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: با صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌توان بهره‌وری را بالا برد و ایجاد ارزش افزوده کرد.

وی در همین حال گفت: استفاده بهینه از تولیدات کشاورزی در زیربخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور، آبزیان، زنبور عسل و جنگل و مرتع در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *