با احداث و ایجاد طرحهای کشاورزی همدان، اشتغال بیش از ۸ هزار نفر فراهم می شود 

پایگاه خبری DA1news: سرپرست امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی استان همدان از احداث و ایجاد ۵۴ طرح کشاورزی شاخص و اثرگذار در استان خبر داد و گفت: این تعداد طرح شاخص زمینه اشتغال ۸ هزار و ۷۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان آذر محمدی در جمع خبرنگاران از احداث و ایجاد ۵۴ طرح کشاورزی شاخص و اثرگذار در استان خبر داد و گفت: این تعداد طرح شاخص با جدیت در حال پیگیری است و زمینه اشتغال ۸ هزار و ۷۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها نیازمند تسهیلاتی معادل ۷۱ هزار میلیارد ریال است افزود: ۱۹ مورد از ۵۴ طرح به احداث گلخانه و مجتمع‌های گلخانه‌ای به مساحت بالغ بر ۵۰۰ هکتار اختصاص دارد.

سرپرست امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین زنجیره تولید نهال و پیوندک گردو یک طرح، طرح فراز یک مورد، دام و طیور ۲۰ طرح و طرح‌های صنایع ۱۳ مورد است.

وی با تاکید بر اینکه مطالعات اولیه مجتمع‌ها و شهرک‌های گلخانه‌ای انجام شده است یادآور شد: بهره‌برداری از طرح‌های شاخص کشاورزی علاوه بر تاثیر در تولیدات صادرات محور خواهد بود.