پیش‌بینی برداشت 2برابری کلزا در خوزستان/ کسب رتبه اول کشت و تولید کشور

پایگاه خبری Da1news: عبدالرضا سیداحمدی از برداشت دوبرابری گلزا در خوزستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۶۳ هزار تن محصول کلزا از سطح مزارع استان برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۲ برابر خواهد شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در سال زراعی جاری ۴۳ هزار هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود ۶۳ هزار تن محصول از این سطوح برداشت شود.

وی افزایش ۲ برابری برداشت کلزای خوزستان را پیش‌بینی کرد و گفت: خوزستان رتبه اول کشت و تولید کلزا در کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهارکرد: ۴۰ مرکز خرید در استان آماده خرید محصول کلزا از کشاورزان هستند که این محصول با قیمت تصمینی هر کیلوگرم ۳۵۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

سیداحمدی تصریح کرد: کلزا در مزارع ۲۶ شهرستان کشت شده که بیشترین سطح مربوط به شهرستان‌های شوش و بهبهان است.

وی ادامه داد: برداشت کلزا در شهرستان‌های شوش، اندیمشک و بهبهان در حال انجام است و تاکنون ۳۱۵ تن محصول از این سطوح برداشت و به مراکز خرید انتقال داده شد.

وی ارقام کشت شده را شامل هایولا ۵۰ و مقدار جزیی بذر تراپر عنوان و اضافه کرد: این ارقام جز ارقام هیبرید پرمحصول هستند و متوسط عملکرد آن‌ها در شرایط مناسب تا ۳.۵ تن گزارش شده است.

سیداحمدی اظهار داشت: نیاز مزارع کلزا به کمباین جهت برداشت تامین شده و برای مناطق دوردست و سخت گذر تمهیدات لازم جهت انتقال کمباین به این مناطق اندیشیده شده است.