مناسب برای سرمایه‌گذاران؛ احداث نیروگاه انرژی‌های نو در اراضی معاف از عوارض است

پایگاه خبری DA1news: رییس سازمان اموراراضی کشور گفت اکنون فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران ایجاد شده است تا با احداث نیروگاه انرژی‌های نو در اراضی به افزایش تولید برق پاک کمک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی ظهر امروز در نشست وبیناری بررسی آیین‌نامه‌ رفع موانع احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: احداث نیروگاه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در اراضی معاف از عوارض است و تحویل موقت برای مطالعه، آزمایش خاک و نقشه‌برداری انجام می‌شود.

افلاطونی اظهار داشت:با توجه به اینکه یکی از سیاست های وزارت نیرو برای تامین برق کشور ،احداث نیروگاه‌ انرژی‌های نو و تجدیدپذیر است ، تسهیل فرایند واگذاری اراضی برای احداث این نیروگاه‌ها دردستور کار این سازمان قرار دارد.
وی افزود:اهلیت سنجی فنی، اعتباری و مالی سرمایه‌گذاران دراین خصوص برعهده وزارت نیرو است.
وی خاطرنشان کرد: در فرایند جدید واگذاری زمین تعداد استعلامات مورد نیاز کاهش یافته است و فقط باید از محیط زیست و منابع طبیعی استعلام صورت گیرد.

نظارت بر پیشرفت فیزیکی طرح‌ها نیز توسط وزارت نیرو انجام می‌شود
رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) نیز در این نشست وبیناری گفت: نظارت بر پیشرفت فیزیکی طرح‌ها نیز توسط وزارت نیرو انجام می‌شود و در صورتی که اجرای طرح و پیشرفت فیزیکی آن در زمان مقتضی مقدور نباشد، خلع ید انجام خواهد شد.
محمود کمانی افزود: اهلیت سنجی فنی، اعتباری و مالی سرمایه‌گذاران توسط وزارت نیرو انجام می‌شود و شرکت‌هایی با توان مالی و فنی مناسب برای این طرح معرفی می‌شوند.

شایان ذکر است:نشست وبیناری در رابطه با آیین‌نامه‌ رفع موانع احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، مدیران امور اراضی سراسر کشور، مدیران ستادی ساتبا و مدیران برق منطقه‌ای سراسر کشور به صورت وبیناری برگزار شد.