کشت ۱۴ هزار هکتار دانه روغنی کاملینا در مزارع کشور

پایگاه خبری DA1news: مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی گفت: ۱۴ هزار هکتار از مزارع کشور زیر کشت دانه روغنی کاملینا قرار دارد که پنج هزار هکتار آن در استان لرستان است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، حمید اورعی در بازدید از پروژه‌های شهرستان بروجرد در جمع خبرنگاران، با اشاره به ظرفیت دانه‌های روغنی در لرستان، خاطرنشان کرد: تولید دانه‌های روغنی بخصوص کاملینا یکی از ظرفیت‌های مهم استان لرستان است که در کل کشور سطح زیر کشت این محصول ۱۴ هزار هکتار می‌باشد.

وی افزود: از این میزان سطح، پنج هزار هکتار در لرستان بوده که ظرفیتی است که کشاورزان بتوانند در جهت تولید دانه‌های روغنی بخصوص کاملینا استفاده کنند که سوددهی و بهره‌وری بالایی دارد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان اهتمام دارد که از کشت کاملینا استفاده کند و در راستای ترویج آن بکوشد که کشاورزان از بهره بیشتر برخوردار باشند.

وی با بیان این که طی دو روز گذشته بازدیدهای مختلفی از ظرفیت‌های استان لرستان انجام شده است، اظهار کرد: هدف از این بازدید، ایجاد ظرفیت بهتر و بهره‌وری بیشتر از کشاورزی در استان لرستان است.

اورعی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در برنامه تحول کشاورزی در سطح کشور در حال اجراست، امنیت غذایی است و در راستای اجرای شعار سال که رشد تولید و مهار تورم نامگذاری شده، وظایفی بر عهده جهاد کشاورزی قرار داده شده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی با بیان این که کمبود کالای اساسی در کشور وجود ندارد، گفت: در برنامه امنیت غذایی، نظارت بر بازار انجام شده و همه بازرسان در حال فعالیت هستند که در راستای توزیع کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد.

اورعی بر احیای قنات‌ها نیز تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم قنات‌ها را احیا کنیم که در این زمینه کارهایی انجام شده است و در راستای استفاده بهینه از آب، مزارع شبکه‌بندی شده است تا کشاورزان از آبیاری نوین بهره ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *