پرداخت یکهزار میلیارد تومان به مجریان طرح‌های کشاورزی هرمزگان 

پایگاه خبری Da1news: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به ایجاد اشتغال جدید ۶ هزار نفری، گفت: یکهزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات بانکی کم‌بهره به مبلغ یکهزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و تامین نقدینگی واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان پرداخت شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از ایرنا مریم محمدزاده  افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات بانکی ۶ هزار نفر در بخش کشاورزی هرمزگان مشغول به کار شدند.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲ هزار و ۴۳۴ فقره مجوز فعالیت تولیدی و خدماتی در بخش کشاورزی هرمزگان صادر شد که نسبت به سال قبل بین ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش داشته است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: از این تعداد یکهزار و ۸۱۹ فقره مجوز صادره مربوط به موافقت اصولی و پروانه بهره‌برداری طرح‌های کشاورزی در هرمزگان بوده که ۳۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

محمدزاده یادآور شد: همچنین در این مدت ۴۰۸ فقره جواز تاسیس کسب و کار و ۲۰۷ فقره جواز پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی در هرمزگان صادر شد که نسبت به پارسال به ترتیب ۵۴ و ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: مجوزهای صادر شده در سال‌جاری بیشتر در حوزه تولیدات دامی، طیور و شیلات، تولیدات گیاهی و گلخانه، گیاه پزشکی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، پروانه مرتع‌داری و حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی بوده است.

معاون جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: سال گذشته مطابق بند الف تبصره ۱۸ افزون بر چهار هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در قالب ۲۴۰ طرح، موفق به اخذ تسهیلات در بخش کشاورزی شده است که از این طرح‌ها ۵۵ درصد در زمینه ایجاد گلخانه، ۲۶ درصد در بخش شیلات و آبزیان، پنج درصد صنایع تبدیلی و ۱۴ درصد نیز در سایر موارد برای اخذ تسهیلات اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به فعال شدن سامانه سماک (سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی) به منظور توسعه دولت الکترونیک و راهبرد فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در این سامانه تمامی مجوزهای مورد تایید سازمان جهادکشاورزی ثبت می‌شود.

گفتنی است؛ سطح زیرکشت فعلی محصولات هرمزگان افزون بر ۱۶۵ هزار هکتار با تولید سالانه افزون بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن محصول است که ۷۸ هزار هکتار آن در بخش زراعی و ۸۷ هزار هکتار باغی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *