برگزاری جلسه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات كاربرد پهپادها در استان گلستان

پایگاه خبری DA1news: جلسه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات کاربرد پهپادها ۱۰ اردیبهشت ماه در محل سالن قدس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، با هدف ارتقا سطح دانش بهره برداران و کاربران پهپادهای کشاورزی ، جلسه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات کاربرد پهپادها ۱۰ اردیبهشت ماه در محل سالن قدس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان برگزار شد.

در این جلسه قنبری معاون مدیرکل انتظامی و امنیتی استان ضرورت آشنایی با قوانین و مقررات مالکیت ریزپرنده ها، مناطق ممنوعه پرواز و اخذ مجوز های عملیات پرواز و … را برشمرد.

در ادامه خانم برزنونی رئیس اداره فناوریهای مکانیزه ، ورود فناوریهای نوین از جمله پهپادهای کشاورزی در شرایط سخت ورود تراکتور به برخی مزارع ، مناطق صعب العبور و .. را در سنوات اخیر از دلایل سیاست های حمایتی وزارتخانه و نیز اعطای تسهیلات پرداختی جهت خرید این تجهیزات عنوان کرد.

در این جلسه همچنین دکتر حق نما مدیر حفظ نباتات استان به مباحث فنی و کارایی آن اشاره و خواستار بررسی های بیشتر مراکز تحقیقاتی و کشاورزان و کارشناسان در خصوص ورود تکنولوژی های نوین با مشارکت حفظ نباتات و مکانیزاسیون شد.

سپس برنامه آموزشی جامع فرآیند اخذ مجوزهای پرواز ، راهکارهای قانونی نگهداری و مالکیت ریزپرنده ها و چگونگی انجام عملیات و ..برای مالکین پهپادهای کشاورزی استان توسط مهندس نصرتی دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی استان ،ارائه و در نهایت پس از پرسش و پاسخ جلسه خاتمه یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *