ورود کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص ابهامات تجهیز گمرکات به ایکس ری

پایگاه خبری Da1news: جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در خصوص ابهامات تجهیز گمرکات کشور به ایکس ری امروز برگزار خواهد شد.

به اخبار کشاورزی Da1news به نقل از  تسنیم، بعد از حواشی چند ماه اخیر در مورد خرید و تامین قطعات ایکس ری در گمرکات کشور، کمیسیون اصل 90 به عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کرده است.

بر این اساس، عصر امروز کمیته مقابله با قاچاق کالا و ارز این کمیسیون در مورد موضوع تجهیز گمرکات به آشکارساز و حواشی ماه‌های اخیر تشکیل جلسه خواهد داد.

پیگیری خبرنگار‌ تسنیم نشان می‌دهد در نشست بعدازظهر شنبه در کمیسیون اصل 90 مجلس علاوه بر گمرک مدعوینی از سایر دستگاه‌ها از جمله، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز حضور خواهند داشت.

از نکات حائز اهمیت این جلسه حضور شرکت‌های ایرانی دانش بنیان تولیدکننده ایکس ری می‌باشد که باید دید پس از پایان جلسه درباره موضوعاتی از جمله تامین ایکس ری از طریق تولیدکنندگان داخلی و چینی چه نتیجه‌ای حاصل خواهد شد.

به گزارش تسنیم، در ماه‌های اخیر حواشی در مورد نحوه و چگونگی تامین دستگاه‌های بازرسی آشکارساز در گمرکات کشور مطرح شده است.

در برنامه 1402 گمرک نیز تجهیز 30 الی 50 دستگاه ایکس ری در گمرکات مختلف اعلام شده که هنوز جزئیاتی از این موضوع اعلام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *