نحوه و روش انتخاب دستکش مناسب برای باغبانی

پایگاه خبری Da1news: هنگام کار در فضای باز با رعایت این نکات برای انتخاب دستکش مناسب برای کار، از دستان خود محافظت کنید. از این راهنما برای انتخاب دستکش باغبانی برای یافتن محافظ های عالی استفاده کنید.
طولی نمی کشد که کار در فضای باز به دستان شما آسیب می زند، اما پوشیدن دستکش های باغبانی مناسب برای هر کار به شما کمک می کند تا از کاشت، هرس و برداشت لذت ببرید بدون اینکه دستتان آسیبی ببیند. سرمایه‌گذاری روی بیش از یک مدل دستکش که به خوبی متناسب باشد و از عهده کار برآید (بدون جناس) به این معنی است که برای مدت طولانی‌تری راحت خواهید بود و خطر آسیب دیدگی یا قرار گرفتن در معرض پاتوژن‌های عفونت‌زا را کاهش خواهید داد. علاوه بر این، اگر آلرژی یا پوست حساس دارید، دستکش های باغبانی می توانند به محافظت از دستان شما در برابر گیاهانی مانند گزنه که می تواند تحریک کننده باشد، کمک کند.
دوام مهم است، اما شاید مهمتر از آن تناسب دستکش های باغچه باشد. اگر آنها خیلی بزرگ یا شل باشند، مهارت لازم را نخواهید داشت و گرفتن درست ابزار و گیاهان ممکن است دشوار باشد. آنها باید یک کاف محکم یا قابل تنظیم داشته باشند تا از ریزش خاک و زباله در داخل دستکش جلوگیری شود. در حالی که اگر دستکش‌ها خیلی تنگ هستند باید کاملاً جا بیفتند، اما حرکات شما را محدود کرده و سریع‌تر فرسوده می‌شوند.
برخی از کارهای باغ نیاز به توانایی احساس بافت یا گرفتن دقیق دانه های ریز یا گیاهان ظریف دارند. دستکش هایی که نازک، نرم و انعطاف پذیر هستند برای این فعالیت ها بهترین عملکرد را دارند. دستکش‌های پارچه‌ای مصنوعی کشدار که تا حدی در نیتریل آغشته می‌شوند، دستکش‌های باغبانی هستند که برای کارهای عمومی باغبانی مناسب هستند و می‌توانند در صورت لزوم شسته و خشک شوند.

نکته : دستکش‌های سبک وزن و در عین حال بادوام و آغشته به نیتریل معمولاً در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند و ارزان هستند، بنابراین می‌توانید هر زمان که به آن‌ها نیاز داشتید چندین جفت آن را در دسترس داشته باشید.

چرم سبک وزن یا دستکش های چرم مصنوعی نیز یک انتخاب عالی هستند و به طور کلی برای بیش از یک فصل دوام خوبی دارند. اگر چه پارچه‌های پنبه‌ای ارزان‌قیمت و سبک وزن می‌توانند در حین رفتن به سرعت خیس شوند.
اگر قصد دارید یک پاسیو یا لبه تخت را با آجر یا سنگ بچینید، به دستکش های باغبانی نیاز دارید که از نوک انگشتان شما محافظت بیشتری می کند. شما همچنین به دستکش هایی نیاز دارید که به سرعت توسط مواد سخت یا سنگ ریزه پوشیده نشوند. تناسب در اینجا ضروری است، اما برای به دست آوردن دوام و محافظت مهم باید از مهارت خود دست بکشید.
به دنبال دستکش هایی باشید که از بند انگشتان، نوک انگشتان و کف دست ها محافظت بیشتری می کنند و مچ های قابل تنظیم یا کشسانی دارند. چرم یا چرم مصنوعی باغچه یا دستکش کار به خوبی کار خواهد کرد.

بهترین دستکش برای هرس و کار با گیاهان خاردار
حتی اگر گل رز نمی کارید، ممکن است به یک جفت دستکش گل رز با دستکش بلند هنگام هرس یا از بین بردن گیاهان خاردار نیاز داشته باشید. این دستکش های باغی شامل یک کاف کشیده شده برای محافظت از بیشتر ساعد شما هستند. برخی از دستکش های رز کف دست یا نوک انگشتان تقویت شده دارند، اما اگر دستکش از پوست بز یا پارچه سبک وزن باشد، احتمالاً با خراشیدگی از بین خواهید رفت. مطمئن شوید که مواد دستکش به اندازه کافی سفت باشد تا در برابر سوراخ شدن مقاومت کند.

بهترین دستکش برای کاربرد آفت کش ها
استفاده از مواد شیمیایی در باغ و حیاط خود (حتی اگر کاملاً ایمن باشند) به این معنی است که به وسایل محافظ نیاز دارید. دستکش های غیر جاذب برای کاربرد ایمن آفت کش ها و علف کش ها ضروری هستند. به دنبال دستکش های با پوشش لاتکس یا نئوپرن یا دستکش های آغشته به نیتریل باشید که از پشت دست و کف دست شما محافظت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *