هوشنگ محمدی: پرورش سرمایه انسانی، از هدررفت سرمایه مادی و طبیعی جلوگیری می کند

پایگاه خبری DA1news: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی بااهمیت‌ خواندن سرمایه انسانی گفت: در صورتی که سرمایه های انسانی را خوب پرورش دهیم سرمایه مادی و طبیعی هدر نمی‌رود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور عشایر ایران، هوشنگ محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در مراسم معارفه رییس جدید سازمان امور عشایر ایران، گفت: نظام تحولی بخش کشاورزی سه ضلع برای تحول و توسعه بخش کشاورزی دارد که در نهایت به امنیت غذایی و در مجموع به اقتدار غذایی در جوامع بین‌المللی می‌انجامد.

وی با بیان این که این سه ضلع ما را به سمت تولید و امنیت غذایی سوق می‌دهد، افزود: ضلع اول، فنی و مهندسی بوده و بدون نظام تخصصی و فنی مهندسی برنامه‌ای به سرانجام نخواهد رسید، در حال حاضر ۶۴ هزار و ۵۰۰ نفر در صف و ستاد به‌عنوان محقق مروج و پشتیبان در زمینهٔ رسیدگی به مسایل ۴.۲ میلیون بهره‌بردار فعالیت می‌کنند.

به گفته محمدی، ۳۰۰ هزار نفر نیز در سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و بیش از ۳۲ هزار نفر نیز در نظام دامپزشکی مشغول فعالیت هستند؛ بنابراین بخش خصوصی و دولتی در کنار یکدیگر معنی می‌یابد.

وی با اشاره به این که ضلع بعدی، نظام سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: ۱۵ درصد از منابع بانک‌ها باید به سمت سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در حرکت باشد، البته بانک تخصصی کشاورزی نیز در این بخش وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی ضلع سوم در این حوزه را نهاد‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: بخش دولتی و غیردولتی در کنار یکدیگر به ایفای نقش می‌پردازند.

وی با اشاره به این که نیازمند تشکیل شورای عالی امنیت غذایی به ریاست رییس‌جمهور هستیم، گفت: این شورا همراهی بانک مرکزی و سایر سازمان‌های تأثیرگذار را به همراه دارد.

محمدی همچنین از ابلاغ «سند ملی دانش‌بنیان امنیت غذایی» خبر داد و گفت: ۲۲۱ اقدام در سند امنیت غذایی در نظر گرفته ‌شده است.

معاون توسعه مدییت و منابع درباره سازمان عشایر و اهمیت آن، گفت: این سازمان جایگاه مدیریتی ممتازی در وزارت جهاد کشاورزی دارد و ساختار اجتماعی و جمعیت انبوه آن نقش مهمی در اقتصاد و تولید ایفا می‌کند.

گفتنی است؛ با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی، شایان نادری به سمت رییس سازمان امور عشایر ایران منصوب شد.