غلامرضا قنبری: امور اراضی نبض توسعه کشاورزی استان و کشور است

پایگاه خبری DA1news: رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بر اهمیت امور اراضی و پروژه های ملی در حوزه های رفع تداخلات، یکپارچه سازی، صدور سند و سامانه ۱۳۱ تاکید کرد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، غلامرضا قنبری در جلسه بازنگری عملکرد شهرستان های منطقه جنوب استان، ضمن تاکید بر انجام برنامه های تکلیفی گفت: امور اراضی نبض توسعه کشاورزی استان و کشور است و حفظ و حراست از سرمایه های کشور در بخش کشاورزی برای نسل های آینده و تامین امنیت غذایی امروز و آینده کشور ارتباط مستقیم با این مدیریت دارد.
وی افزود: از بین وظایف این مدیریت، رفع تداخلات، سنددار کردن، قلع و قمع تغییر کاربری های غیر مجاز، احکام معوق و یکپارچه سازی اراضی دارای اهمیت بیشتری است و در سطح کشور با حساسیت بیشتری بررسی و پیگیری می گردد.
در ادامه جلسه محمدرضا قوسیان مقدم اظهار کرد: با توجه به تاکید ریاست سازمان در خصوص سرعت بخشیدن به پروژه های رفع تداخلات و تعیین تکلیف پلاکهای استان، جلسه ی توجیهی مدیران و روسای امور اراضی تشکیل و آخرین وضعیت هر شهرستان از نظر پلاکهای رفع تداخل شده ، تعداد قرارداد های جاری، پلاکهای فاقد قرارداد و … مطرح گردید و مدیران چالش‌ها و مشکلات موجود در پروژه را عنوان نمودند.
مدیر امور اراضی اعلام کرد: تمام شهرستان های دارای عکس های ارتو فوتو باید تا آخر امسال نسبت به رفع تداخل پلاکهای مشمول اقدام نموده و تمام پلاکها را تعیین تکلیف نمایند.
قوسیان مقدم به سامانه های تخصصی امور اراضی اشاره و بر لزوم ثبت در سامانه ها تاکید کرد. همچنین وظایف قانونی این مدیریت در اراضی واگذاری و تغییر کاربری را یادآور شد و یکپارچه سازی را به عنوان برنامه تکلیفی استان به مدعوین خاطر نشان کرد.