مومنی اعلام کرد: استفاده از ظرفیت صادراتی با شناسنامه دار کردن محصولات باغی

پایگاه خبری DA1news: بابک مومنی گفت: اگر باغ و مزرعه ای شناسنامه دار نشود متقاضی استفاده از ظرفیت صادراتی نباید باشند.

بابک مومنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه ستاد باغبانی، شناسنامه دار کردن باغات را مهم دانست و افزود: از سال آینده هر گونه فعالیت‌های حمایتی و به رسمیت شناختن واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی زمانی تحت پوشش حمایتی قرار می گیرد که شاهد شناسنامه دار شدن باغات و مزارع کشاورزی باشیم.

وی با بیان اینکه باغی که شناسنامه‌دار نباشد نمی تواند در آینده نزدیک مدعی تامین نیاز صادراتی باشد، ادامه داد: باید اطلاع رسانی در سطح شهرستان ها به صورت گسترده انجام شود تا به باغداران و کشاورزان اعلام شود اگر باغ و مزرعه ای شناسنامه دار نشود متقاضی استفاده از ظرفیت صادراتی نباید باشند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: حضور همکاران مدیریت ترویج در کنار همکاران معاونت تولیدات گیاهی ضرورت دارد تا بتوان اطلاع رسانی دقیق به کشاورزان در زمینه شناسنامه دار کردن باغات و مزارع صورت گیرد.

این مسؤول اظهار کرد: نهالستانی که بتواند نهال سالم تولید کند مورد حمایت قرار می‌گیرد و این امر باید در بحث کمک های فنی اعتباری اصلاح و توسعه باغات در حوزه باغبانی مورد توجه قرار گیرد.

مومنی به تولید محصول سالم در بخش باغبانی اشاره کرد و گفت: با مدیریت مصرف کود و سم می‌توان شاهد تولید محصول سالم بود.

وی بر حضور سازمان نظام مهندسی کشاورزی در جلسات ستاد باغبانی تاکید کرد و افزود: نظام مهندسی کشاورزی باید برنامه کارشناسی پهنه بندی باغات را ارائه کنند.