نیکبخت: مشارکت مردمی در ساخت پروژه های کشاورزی مورد توجه ویژه قرار دارد

پایگاه خبری Da1news: وزیر جهادکشاورزی در ارزیابی ستاد، سرکشی از معاونت‌ها را در برنامه بازدید داخلی از وزارت قرار داده است، به این منظور محمدعلی نیکبخت برای شنیدن نقطه نظرات کارشناسان و تبادل آرا با مدیران از معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی بازدید کرد.

به گزارش اخبار کشاورزی Da1news به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی در بازدید از معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی، این بخش را مغز متفکر و شرح وظایف آن را راهبرد وزارت جهادکشاورزی عنوان کرد و گفت: این معاونت در اجرای وظایف وزارت جهادکشاورزی، مسئول طرح سوالات زیربنایی و ارایه پاسخ به آنها است.
وزیر جهادکشاورزی ضمن اشاره به توسعه ساختار این معاونت گفت: انطباق با کلیات برنامه هفتم توسعه و توجیه در جلسات کارشناسی از جمله کمسیون تخصصی مجلس و اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات اجرایی هم‌سو با این برنامه مورد تأکید من است و لازمه آن بهره‌گیری از ادبیات و انشای صحیح در تدوین برنامه‌های داخلی وزارت توسط معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی است با رعایت این اصول می‌توان شانس تصویب برنامه‌های راهبردی وزارت جهادکشاورزی را در مراکز تصمیم‌گیری بالا برد.
وی خواهان سهولت در ارتباط مدیران میانی و بدنه وزارت خانه با وزیر شد و افزود: در این صورت می‌توانیم از نظرات بیشتری استفاده کنیم لذا ارتباط وزیر با هر کدام از منابع انسانی وزارت فارغ از سلسله مراتب اداری انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: این معاونت تمام سازمان های وزارت خانه را حمایت می کند و یک معاونت استراتژیک در وزارت خانه محسوب می شود، این معاونت باید با تمام ارگان ها اعم از کمیته امداد، بنگاه های اقتصادی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و… ارتباط داشته باشد و بستر لازم را برای توسعه حوزه های عشایری و روستایی ایجاد کند.
مقام عالی وزارت با بیان اینکه باید به سمتی برویم که منابع ملی را با منابع استانی تلفیق کنیم، گفت: باید برای حوزه های آب و خاک و آبخیزداری، اعتبارات استانی هم پای کار بیاید یعنی با هزینه‌کرد منابع ملی با همراهی منابع محلی بتوان طرح‌های عمرانی را با سرعت بیشتر به بهره‌برداری رساند.
نیکبخت با تاکید بر اهمیت برنامه هفتم توسعه عنوان کرد: باید این برنامه با دقت در وزارت جهاد کشاورزی بررسی و نظرات اصلاحی برای کمیسیون تلفیق ارسال شود.

وی در رابطه با بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: دولت قادر نیست اجرا و اتمام طرح‌ها را به تنهایی بر عهده گیرد از این رو مشارکت مردمی در ساخت پروژه های کشاورزی مورد توجه ویژه قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *