نیکبخت توانایی حل دغدغه کشاورزان و مشکلات این حوزه را دارد

پایگاه خبری Da1news: دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، وزیر پیشنهادی کشاورزی را فردی پاکدست و متخصص برای وزارت برشمرد و گفت: نیکبخت توانایی رفع دغدغه‌های کشاورزان و حل مشکلات این حوزه را دارد.

به گزارش اخبار کشاورزی Da1news به نقل از ایرنا، جلال محمودزاده درباره معرفی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از سوی رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نیکبخت در مدت فعالیت خود در سازمان تعاون روستایی، این حوزه را به خوبی مدیریت کرده و توانسته است برخی فسادهای مالی و رانت‌هایی که در این بخش بود، پاکسازی کند.

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس، نیکبخت را فردی پاکدستی و ساده زیستی توصیف کرد و گفت: وزیر پیشنهادی کشاورزی مراحل رشد را از پایین ترین بخش‌ها طی کرده است که این عامل، سبب افزایش تجربه و تخصص وی در این حوزه شده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس با بیان اینکه نیکبخت اشراف کاملی به بدنه وزارت کشاورزی دارد، یادآور شد: با توجه به شناختی که نیکبخت از مشکلات و دغدغه‌های این وزارتخانه دارد، می‌تواند به سرعت و قدرت کافی دغدغه‌های این حوزه را رفع کند.

محمودزاده با بیان اینکه نیکبخت به جناح یا گروه خاصی مدیون نیست، عنوان کرد: وی به راحتی می‌تواند معاونان مدنظر خود را بدون سفارش یا تحمیل از ناحیه‌ای انتخاب کند تا مشکلات این بخش بدون دغدغه حل شود.

این نماینده مجلس تعامل نیکبخت با مجلس را مناسب ارزیابی کرد و گفت: وزیر پیشنهادی کشاورزی در هر هفته در کمیسیون کشاورزی حاضر شده و با شفاف سازی به سوالات نمایندگان پاسخ داده و راهکارهای کارشناسی شده برای حل آن ارائه داده است.

وی پیش بینی کرد که نیکبخت با رای بالای مجلس برای وزارت جهاد کشاورزی انتخاب شود و درباره انتظاراتی که از وی پس از رای موافق مجلس وجود دارد، گفت: افزایش بهره وری از آب کشاورزی و توسعه آبیاری مدرن، اجرای قوانین مجلس از جمله در رفع موانع تولید برای بخش کشاورزی، توجه به حقوق پایین کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی به صورت دائمی از جمله انتظاراتی است که از نیکبخت پس از رسیدن به کرسی وزارت وجود دارد.

محمودزاده خاطرنشان کرد: افزایش اعتبار صندوق بیمه کشاورزی برای پوشش ۷۵ درصد از کشاورزانی که تحت پوشش بیمه نیستند، همکاری با کمیسیون کشاورزی در تدوین برنامه هفتم توسعه، توجه به ترویج و آموزش کشاورزی برای اجرای آن توسط کشاورز، توسعه و به روز رسانی مراکز خدمات کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و کشت فراسرزمینی و دوری جستن از کشت محصولات آب بر، از دیگر مسائلی است که امید می رود وزیر آینده کشاورزی به آن توجه کند.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی در رده های بالای این وزارتخانه از جمله معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران مشغول فعالیت بوده است.

نیکبخت در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۲۳ خردادماه مجلس شورای اسلامی طی نامه رییس جمهور به رییس مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی معرفی شد و جلسه رای اعتماد وی ۳۰ خرداد برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *