نقش پیشبرنده ساختار جدید نظام صنفی در توسعه بخش کشاورزی

پایگاه خبری DA1news: جلسه مشترک هماهنگی استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری DA1news به نقل از روباط عمومی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، جلسه مشترک هماهنگی استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی با حضور مجتبی دهقان پور رئیس جهاد کشاورزی استان فارس، مسعود عدل طلب مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، سید کاظم موسوی مدیر تعاون روستایی استان، قاسم پیشه ور رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران و محمدجواد خاکزاد رستمی مشاور اتاق مذکور در محل جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این جلسه با اشاره به لزوم استفاده از حداکثر ظرفیت نظام صنفی کشاورزی در ساختار جدید برای اثر گذاری در بخش کشاورزی و همچنین با اهمیت شمردن اقدام نظام صنفی کشاورزی در موضوع شناسنامه دار کردن باغات کشاورزی بر تسریع در روند استقرار ساختار جدید و تشکیل اتحادیه های صنفی و حمایت همه جانبه جهاد کشاورزی استان فارس از اتاق اصناف کشاورزی تاکید کرد. دهقان پور همچنین تصریح کرد: تحویل کود و سم و نهاده ها به کشاورزان منوط به داشتن پروانه کسب از اتحادیه های صنفی کشاورزی و شناسنامه باغات خواهد بود.
مدیر کل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد در این نشست گفت: ساختار نظام صنفی کشاورزی در یک تاخر ۵۰ ساله نسبت به سایر اصناف و مشاغل تشکیل شد و این نهاد نوپا با استمرار پیگیری ها و حمایت و نظارت بر آن می تواند تا ۵۰ سال آینده بخش کشاورزی را تحت تاثیر قرار دهد.
مسعود عدل طلب با بیان اینکه استان فارس یکی از استان های پیشرو در زمینه استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی است، افزود: رئیس سازمان جهاد کشاورزی، رئیس کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی به شمار می آید و به عنوان متولی و مجری این پروژه در بالاترین سطح استان این مسئولیت را بر عهده دارد.
او با اشاره به اینکه برای اعتبار بخشی پروانه های اتاق اصناف رایزنی های مستمر و متعددی با دستگاه ها و وزارتخانه در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد با حمایت های خوبی که در استان فارس انجام می شود تا پایان سال حدود ۷۰ درصد هدفگذاری های انجام شده، محقق شود.
رئیس اتاف اصناف کشاورزی ایران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در تمام استان ها و ۴۳۰ شهرستان کشور دفاتر نظام صنفی، فعال و مشغول ارائه خدمات هستند افزود: به منظور برنامه ریزی دقیق در بخش کشاورزی، جمع آوری و ثبت اطلاعات بخش به اتاق اصناف و اتحادیه های کشاورزی واگذار شده است و به تناسب ظرفیت اتاق اصناف کشاورزی، ثبت شناسنامه باغات به اتاق اصناف کشاورزی ابلاغ و محول شده است. به همین منظور تمام اطلاعات کشاورز در سامانه بارگذاری می شود تا اصالت کشاورز در آنجا مشخص باشد.
قاسم پیشه ور با ابراز خرسندی از اینکه شناسنامه و پروانه کسب این اتاق مورد تائید وزیر اقتصاد در درگاه ملی مجوزها قرار گرفته است، افزود: از این پس همه کشاورزان اگر می خواهند بر اساس اصالتشان از دولت خدمات بگیرند از طریق ورود به سامانه نظام صنفی کشاورزی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *