دهقان پور اعلام کرد: انتخاب نمونه های کشاورزی با رویکرد حفاظت از منابع پایه

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در انتخاب نمونه های بخش کشاورزی این استان رویکرد حفاظت از منابع پایه از جمله آب و خاک با نگاه به اکوسیستم طبیعی و زیست بوم را دنبال کرده ایم.

به گزارش اخبار کشاورزی DA1news به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور در حاشیه “سی و هفتمین دوره انتخاب، معرفی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی” این استان تصریح کرد: در انتخاب نمونه های کشاورزی سعی شده است موضوع بهره وری در تولید مد نظر باشد از این رو عملکرد در واحد سطح از جمله مولفه های انتخاب نمونه هاست.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برگزیدگان بخش کشاورزی به عنوان یک سری الگو های ترویجی برای توسعه روش های نوین در حوزه های تخصصی به شمار می آیند، اظهار کرد: تبادل تجربیات این برگزیدگان با سایر کشاورزان و تولید کنندگان می تواند از طریق یادگیری افقی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه انتقال دانش، تجربیات و دانش آموخته های نمونه های کشاورزی به اصلاح و بهبود روش های مورد استفاده دیگر کشاورزان کمک می کند، ابراز کرد: از ۲۸۷ نفر کاندید برای انتخاب نمونه های بخش کشاورزی استان فارس ۷۴ نفر به عنوان نمونه استانی انتخاب و معرفی شده اند که از این بین هفت نفر در سطح ملی نیز نمونه شده اند.

دهقان پور افزود: نمونه های بخش کشاورزی از زیر بخش های مختلف زراعت، باغبانی، آب و خاک، مکانیزاسیون، تولیدات دامی، امور عشایری، محصول گواهی شده، شیلات و آبزیان، ترویج، صنایع کشاورزی، بازرگانی و تشکل های بخش کشاورزی انتخاب و معرفی شده اند.

به گفته وی؛ تولید کننده انجیر دیم از شهرستان استهبان، پرورش دهنده گوساله از شهرستان کوار، مودی زکات از شهرستان گراش و بیمه گذار بخش کشاورزی از شهرستان آباده بهره برداران نمونه ملی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: واحد صادرکننده انجیر دیم استهبان، شرکت تعاونی کشاورزی داراب و شرکت تعاونی تولید روستایی مرودشت از دیگر نمونه های ملی می باشند.

“سی و هفتمین دوره انتخاب، معرفی و تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان فارس” با حضور آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در این استان، عطا الله ابراهیمی معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور، مدیران کل دستگاه های وابسته و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مدیران ستادی و شهرستانی این سازمان، نمونه های بخش کشاورزی و کشاورزان پیشرو در سالن همایش های آموزش و پرورش عشایری شهر شیراز برگزار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *