تشریح برنامه‌های اولویت دار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در سالجاری

پایگاه خبری Da1news: نشست شورای مدیران با دستور جلسه تشریح برنامه های اولویت دار سازمان در سال جاری با حضور سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی، نماینده حوزه ولی فقیه در سازمان مرکزی، اعضا هیات مدیره، مدیران ستادی و استانی، مدیران عامل اتحادیه ها و تشکل ها به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی Da1news به نقل از  پات، در ابتدای جلسه سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: کشور هایی که در کشاورزی پیشرفت کرده‌اند به دلیل وجود و حضور تشکل های موفق بوده است.

مقام عالی سازمان در ادامه با اشاره به اینکه تشکل ها بازوی توانمند سازمان مرکزی تعاون روستایی در کشاورزی کشور هستند یادآور شد: برنامه تحولی سازمان و تشکل ها از ۶ ماه پیش تهیه و تدوین شده و به زودی تکثیر و ابلاغ خواهد شد؛ این برنامه نقشه راه و رسیدن به توسعه در سازمان تعاون روستایی است.

دکتر هادربادی به تعدادی از رئوس این برنامه اشاره کرد و افزود: واگذاری تصدی ها به تشکل ها و اعتماد به آنها البته با نظارت و هدایت و راهنمایی سازمان مرکزی تعاون روستایی، مستند سازی و مولد سازی املاک و اموال، بازار یابی و خرید و فروش، استفاده از ظرفیتهای صندوق های مالی، آموزش، تشکیل اتاق فکر و پیشنهادات در استانها بخشی از برنامه های تدوین شده است.

وی در پایان سخنانش کمیته نظارت را یک کمیته اثر بخش معرفی و خواستار توجه بیشتر در ستاد و استانها به این کمیته شد.

در ادامه این جلسه حجت السلام کلانتری ضمن درود به روح تمامی شهدا ، به خصوص شهدای هفتم تیر ماه ودر راس آنها شهید بهشتی و عرض تسلیت بابت شهادت مسلم بن عقیل سفیر عاشورا و بیان فضیلت های روز عرفه، به ذکر دعایی از سالار شهیدان امام حسین (ع) ،که سرشار از مضامین اخلاقی است پرداخت.
.
توسلی عضو هیات مدیره سازمان نیز با تاکید بر وجود ظرفیت های موجود در سازمان مرکزی تعاون روستای ایران، گفت: با توجه به اساسنامه وزین و قدرتمندی که سازمان دارد میبایست به صورت جدی و ویژه به ظرفیتهای آن بپردازیم.

وی ادامه داد: باید برنامه های درآمدزایی را در سازمان مرکزی تعاون روستایی احیاء کنیم تا بدین وسیله انگیزه بیشتری در همکاران ایجادشود، همچنین برای مطالباتی که هنوز سر فصل آنها باز و تعیین تکلیف نشده کمیته ای تشکیل دهیم تا به نتیجه منجر شود.

توسلی در انتها با بیان این نکته که با بکارگیری مدیران خلاق و دارای ایده میتوان از روز مره گی در اجرای امور در استانها خارج شویم، ادامه داد: بایستی به یک شناخت جدید از ظرفیت های موجود در هر استان برسیم.

مسلمی عضو هیات مدیره نیز گفت: از اهداف اصلی و تخصصی سازمان بهبود کیفیت زندگی و تولید در جوامعی است که کشاورزان در آن استقرار دارند؛ در راستای محقق شدن این مهم داشتن نیروی انسانی متخصص ، آگاه و کار آمد ضروری بوده و عامل اصلی در توسعه شبکه و تشکل ها و پیامد آن خدمت به کشاورزان است. .

مسلمی ادامه داد: تامین، نگهداری و آموزش نیروی انسانی نیاز به برنامه ریزی دارد تا بتوانیم به نیروی کار آمد انسانی دست یابیم.

گفتنی است در پایان این نشست برخی از مدیران ستادی و استانی و مدیران اتحادیه ها و تشکلها به بیان نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

در پایان این جلسه طی حکمی از طرف دکتر هادربادی سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، آقای “قدرت الله ویسی” به عنوان مجری مستند سازی و مولد سازی املاک سازمان منصوب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *