نستله انگلستان و ایرلند و کارگیل در حال آزمایش یک کود کم کربن

پایگاه خبری DA1news: این آزمایش دو ساله می‌تواند جایگزین یک چهارم کودهای معمولی نستله در بریتانیا برای گندم شود، انتشار کربن را کاهش دهد و شرکت‌ها را به اهداف کشاورزی احیاکننده‌شان نزدیک‌تر کند.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، نستله انگلستان و ایرلند و کارگیل در حال آزمایش یک کود کم کربن هستند که از پوسته های کاکائو دور ریخته شده از کارخانه شکلات سازی ساخته شده است که بخشی از تلاش های هر دو غول غذایی برای پیشبرد کشاورزی احیاکننده است.

این شرکت ها قصد دارند این کود را در چند مزرعه که گندم نستله را در بریتانیا تامین می کنند، آزمایش کنند. پوسته‌های کاکائو از یک کارخانه شیرینی‌پزی در یورک می‌آیند و شرکت‌ها تأثیرات کود بر تولید محصول و سلامت خاک و همچنین توانایی آن در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را ارزیابی خواهند کرد.
در صورت موفقیت، حداکثر 7000 تن کود مبتنی بر کاکائو – یا یک چهارم کود معمولی نستله برای گندم – می تواند توسط کشاورزان زنجیره تامین نستله استفاده شود.

به گفته محققان دانشگاه کمبریج، بیش از 5 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی به تولید و استفاده از کودهای معمولی مرتبط است. با این حال، بازیافت مواد مغذی از ضایعات مواد غذایی، پتانسیل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را دارد و می‌تواند منجر به محصولی پایدارتر شود که کشاورزان می‌توانند با قیمت قابل‌اعتماد به دست آورند.
مت رایان، مدیر بازآفرینی در نستله بریتانیا و ایرلند، در بیانیه‌ای گفت: «این پروژه یک گام کوچک، اما بسیار معنادار به سوی یک آینده خالص صفر است، جایی که کشاورزان، شرکت‌های محلی و طبیعت همگی از آن سود می‌برند».

پوسته‌های کاکائو که توسط کارگیل عرضه می‌شود، در یک مرکز برای مواد تشکیل دهنده شکلات‌هایی مانند کیت کت و آئرو پردازش می‌شوند. این دو مزرعه گندم را به کارخانه‌های نستله که غلات صبحانه و غذاهای حیوانات خانگی تولید می‌کنند، عرضه می‌کنند.
با کمک Ccm Technologies مستقر در سویندون، شرکتی که دی اکسید کربن، آمونیاک و فسفات را از ضایعات آب و غذا می گیرد، مقدار آزمایشی نامشخصی از پوسته های کاکائو به گلوله های کود تبدیل شده است.

آزمایش‌ها در مزارع زراعی در سافولک و نورث‌همپتون‌شر انجام می‌شود، جایی که کود آزمایشی در کنار همتای معمولی آن اعمال شده است. این پروژه توسط Fera Science Ltd. مستقر در یورک نظارت می شود، که عواملی مانند عملکرد و کیفیت گندم، تنوع زیستی خاک و خروجی انتشار گازهای گلخانه ای را ارزیابی می کند.
این تلاش مشترک مبتنی بر اهداف و تعهدات پایداری نستله و کارگیل برای کاهش ردپای کربن شرکت‌ها است. Cargill در حال تلاش برای حمل و نقل بدون کربن تا سال 2050 است، در حالی که نستله در حال آزمایش راه هایی برای دستیابی به انتشار صفر خالص تا سال 2050 است.

این شرکت چند ملیتی سوئیسی همچنین متعهد شده است تا سال 2030 50 درصد مواد تشکیل دهنده خود را از روش های کشاورزی احیا کننده تامین کند.
به گفته نستله، بیش از نیمی از ردپای کربن گندم در بریتانیا به دلیل استفاده از کود است. در صورت موفقیت آمیز بودن، گلوله های آزمایشی می توانند حدود 25 درصد از کل کود مصرفی نستله انگلستان را برای گندم جایگزین کنند.

ریچارد لینگ، مدیر مزرعه در مزرعه Rookery، Wortham در نورفولک، در بیانیه ای گفت که او به تازگی برداشت محصول موفق گندم زمستانه را با استفاده از کود مبتنی بر کاکائو به پایان رسانده است و تفاوت معنی داری بین گروه آزمایش و کنترل پیدا نکرده است.
لینگ که محصولات زراعی برند Purina نستله را تامین می‌کند، گفت: «ما واقعاً از نتایج مطمئن هستیم و به دنبال آزمایش‌های بیشتر هستیم.