دوره آموزش ” ژنتیك و اصلاح پنبه ” در موسسه تحقیقات پنبه كشور برگزار شد

پایگاه خبری Da1news: روز سه شنبه 25 بهمن ماه، دوره آموزش تحت عنوان “ژنتیک و اصلاح پنبه” با هدف آشنایی تکنسین ها و محققین پنبه با روشهای مختلف اصلاحی در پنبه و نحوه اخته کردن و گرده افشانی گلها در تولید بذر هیبرید پنبه در محل سالن جلسات موسسه تحقیقات پنبه کشور با هماهنگی واحد آموزش موسسه برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، روز سه شنبه 25 بهمن ماه، دوره آموزش تحت عنوان “ژنتیک و اصلاح پنبه” با هدف آشنایی تکنسین ها و محققین پنبه با روشهای مختلف اصلاحی در پنبه و نحوه اخته کردن و گرده افشانی گلها در تولید بذر هیبرید پنبه در محل سالن جلسات موسسه تحقیقات پنبه کشور با هماهنگی واحد آموزش موسسه برگزار شد.

در این دوره دکتر محسن فتحی عضو هیات علمی بخش بهنژادی موسسه مطالبی را درخصوص وضعیت تولید پنبه در ایران و جهان، مبانی ژنتیک و اصلاح پنبه، روشهای دورگ گیری و سلکسیون در پنبه، نحوه محاسبه ترکیب پذیری عمومی و خصوصی و میزان هتروزیس صفات در تلاقیها، همچنین استانداردهای بذر و کیفیت الیاف در پنبه برای شرکت کنندگان در دوره بیان کردند. در خاتمه موارد ارائه شده در این دوره عملی توسط حاضرین بحث و تبادل نظر گردید و دکتر فتحی به پرسش های مطرح شده محققان و کارشناسان حاضر پاسخگو شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *