لرستان سالانه ۳۶ هزار تن زردآلوی با کیفیت روانه بازار می‌کند

پایگاه خبری DA1news: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در حال حاضر لرستان با ۳۳۰۰ هکتار باغات زرد آلوی مثمر سالانه ۳۶ هزار تن میوه با کیفیت، روانه بازارهای کشور می‌کند.

به گزارش اخبار کشاورزی DA1news، سید عماد شاهرخی شانزدهم خردادماه در بازدید از مراحل برداشت زردآلو در روستاهای مروک و دو خواهران شهرستان دورود، اظهار کرد: میوه زردآلو به دلیل بازار پسندی خوب دارای سودآوری و توجیه اقتصادی ارزشمندی است.

وی گفت: در حال حاضر لرستان با ۳۳۰۰ هکتار باغات زردآلوی مثمر سالانه ۳۶ هزار تن میوه با کیفیت، روانه بازارهای کشور می‌کند که مناطق مروک و دو خواهران شهرستان دورود با ۱۰۰۰ هکتار باغات متمرکز یک سایت تقریباً بی‌نظیر در کشور است.

شاهرخی با اشاره به سه برابری میانگین برداشت طلای ناب فصل تابستان در شهرستان دورود گفت: میانگین برداشت زردآلو در کشور ۴.۵ تا ۵ تن در هکتار بوده که این میزان در لرستان بیش از ۱۰ تن در هکتار و میانگین برداشت در مناطق مروک و دو خواهران شهرستان دورود سه برابر میانگین تولید در کشور یعنی ۱۵ تن در هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: یکی از اولویت‌های سازمان در استان اصلاح و توسعه باغات در اراضی شیبدار با میزان پراکنش ۲۵۰ میلیمتر بارندگی در سال است.

این مسئول گفت: خوشبختانه سال گذشته با اختصاص ۵۰۰ هکتار از این اراضی به توسعه باغات، لرستان مقام نخست کشور از این حیث را بدست آورد که نیمی از آن یعنی ۲۵۰ هکتار از اراضی شیب‌داری که مستعد توسعه باغات زردآلو در مناطق مروک و دو خواهران بود به تولیدکنندگان این روستاها واگذار شد.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی لرستان به منظور ارزش افزوده بیشتر و جلوگیری از خام فروشی محصولات تولیدی کشاورزی استان حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی را در دستور کار خود قرار داده، به همین منظور مجوز دو واحد تبدیلی و تکمیلی در سایت باغستان‌های زردآلوی شهرستان دورود صادر شده که یکی از آن‌ها با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *